مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: امسال شاهد برگزاری کنگره هزار شهید پیشمرگ کرد مسلمان در استان خواهیم بود، شهیدانی که در سختترین شرایط جان خود را در طبق اخلاص نهادند و امنیت را برای مردم به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۹۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در نشست پایگاه بسیج این اداره کل که با حضور سرهنگ خزایی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش ایام ماه رجب اظهار داشت: ماه مبارک رجبی ماهی است که آغازش با میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) آغاز می شود و با عید مبعث نبی مکرم اسلام(ص) پایان می پذیرد.

وی بیان داشت: ماه اردیبهشت برای استان کردستان ماه خاص و ویژه ای است که با نام اردیبهشت معطر نام گرفته است 22 این ماه یعنی22 گولان یادآور سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 88 میباشد، حضور معظم له در استان کردستان از همه جهات موجبات خیر و برکت را در استان فرهنگی کردستان فراهم کرد که مسئولین باید تلاش بیشتری در راستای پیشرفت، ارتقا و رشد و شکوفایی هر چه بیشتر استان انجام دهند و از این ظرفیت ها و توانایی های استان و جوانان مستعد استفاده لازم را ببرند.

فرمانده پایگا بسیج شاهد استان خاطر نشان کرد: امسال ان شاء الله شاهد برگزاری کنگره هزار شهید پیشمرگ کرد مسلمان در استان خواهیم بود، شهیدانی که در سختترین شرایط جان خود را در طبق اخلاص نهادند و امنیت را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی افزود: امروزه ایران اسلامی به گواه دوست و دشمن به برکت خون شهدا و ایثارگری آنان در خاورمیانه و در جهان جزو امنترین کشورهاست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: استان کردستان به عنوان یکی از استان های مرزی درگیر جنگ تحمیلی و دارای 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ، به برکت خون شهدا و ایثارگری های انان همواره در سایه امنیت قرار داشته و دارد و به برکت این امنیت زمینه پیشرفت و تعالی در استان را فراهم آورده است.

وی اظهار کرد: از افتخارات استان کردستان تقدیم 5400 شهید والامقام 9 هزار و 500 جانباز و بیش از 800 آزاده سرافراز به نظام و انقلاب در طول جنگ تحمیلی و قبل از ان در مقابله با گروهک های ضد انقلاب است و این خود گواه صادقی بر فداکاری و ایثارگری مردم استان در طول جنگ تحمیلی و مقابله با مزدوران وابسته به استکبار بود که به دنبال گرفتن امنیت از کشور بودند که بحمدالله با دست توانمند فرزندان این آب و خاک امروزه شاهد ایران مستقل، آباد و امن هستیم.

وی افزود: در میان این شهدای گرانقدر 50 شهید روحانی و 1200 فرمانده سرافراز به چشم میخورد که همگی با تمام وجود با سلاح ایمان در مقابل دشمن ایستادند و به فضل الهی به پیروزی دست یافتند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه به فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج شاهد این اداره کل پرداخت و گفت: همکاران این اداره که خودشان همگی از جنس ایثار و فداکاری هستند با روحیه و تلاش بسیجی وار در انجام هرچه بیشتر و بهتر فعالیت ها می کوشند.

وی افزود: به برکت وجود بسیجیان مخلص و همکاری این عزیزان شاهد برگزاری بیش از 415 یادوراه شهدا دانش آموزی در مدارس استان با مشارکت آموزش و پرورش و بسیج استان به عنوان یک برنامه فرهنگی و اثرگذار نهادینه شد و مورد استقبال فرهنگیان و دانش آموزان استان واقع شد و در کنار آن نیز با برگزاری یادواره شهدای محلات، پایگاه شاهد در کنار سایر ادارت و ارگان ها به خوبی توانسته ایفای نقش کند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت ها و کسب رتبه های اداره بنیاد شهید استان، گفت: این اداره در سال گذشته عناوین و رتبه های برتری در زمینه حجاب و عفاف، ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف دست یافت و در سال گذشته بیش از 8 هزار دیدار از خانواده معظم شهدای استان صورت گرفته است.

سلیمانی در پایان بیان داشت: بیگمان خدمت در نهاد مقدس بنیاد شهید بسیار بالاست و آن نیز به همه به قداست خون پاک شهداست و همگی مردم و مسئولین باید در سالی که به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، این فضا را بیش از پیش فراهم ساخته و در راستای تحقق آن بکوشند.


ارسال نظرات