خبرهای داغ:
مسئول بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی اظهار داشت: هر ساله همزمان با 13 رجب مراسم معنوی اعتکاف آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۶۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

سرهنگ عنایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی افزود اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف از امروز یکم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا 10 اردیبهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بیرجند بیش از 20 مسجد و در هر شهرستان 2 تا 5 مسجد پذیرای معتکفین هستند گفت: علاقه مندان باید برای ثبت نام به مساجد اعلام شده و مسجد جامع شهر خود مراجعه کنند.

مسئول بسیج مساجد و محلات خراسان جنوبی مساجد محوری برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان بیرجند مساجد « توحید، امام حسین(ع)، چهار درخت، امام جعفر صادق(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) شهرک بعثت، امام حسن عسکری(ع)، باقرالعلوم(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان 22 بهمن، جوادالائمه(ع)، مسجدالنبی پایین شهر، صدیقه طاهره(س)، الغدیر و مسجد الحسین جوادیه» هستند.

 عنایتی با اشاره به اینکه سال قبل بیش از 17 هزار نفر در استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند گفت: پیش بینی می شود امسال این رقم به حدود 20 هزار نفر برسد.

وی افزود: همچنین سال گذشته 4 هزار و 800 نفر در شهر بیرجند معتکف شدند، که امسال این رقم به 5 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد معتکفین را جوانان تشکیل می دهند اظهارداشت: برگزاری برنامه های معرفتی، بصیرتی، نیایشی و سخنرانی از جمله برنامه های این مراسم است.

وی افزود: همچنین برای تامین بخشی از هزینه های ثبت نام معتکفین از دستگاه های دولتی، اوقاف، کمیته امداد و خیران دعوت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها