خبرهای داغ:
رئيس اداره بهداشت ومديريت بيماريهاي طيور دامپزشكي استان:
رئيس اداره بهداشت ومديريت بيماريهاي طيور وزنبور عسل اداره كل دامپزشكي استان گفت :بيماري هاي زنبور در صورت عدم پيشگيري خسارات قابل توجهي را به زنبورداران تحميل مي کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۶۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

رئيس اداره بهداشت ومديريت بيماريهاي طيور وزنبور عسل كل دامپزشكي استان قزوين  در گفت و گو با خبرنگار بسیبج اظهار کرد: بیماری های زنبور در صورت عدم پیشگیری خسارت قابل توجهی را به زنبور داران تحمیل می کنند.

وی افزود: این پایش در جهت ارزیابی وضعیت بهداشتی زنبورستان های استان از نظر میزان شیوع آلودگی به عوامل بیماری زا واررو، آکارارپیس وودی، نوزما و لوک انجام می شود از سوی دیگر، اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن نمونه برداری تصادفی از 21 زنبورستان استان با هدف پایش بیماری های انگلی و باکتریایی نسبت به انجام آزمون های ضروری اقدام کرده است.

شکری تصریح کرد: میزان آلودگی زنبورستان های استان به عنوان مهمترین مخاطره بهداشتی مطرح است که در سال گذشته با اقدامات انجام شده در حد مطلوب و میزان آلودگی به نوزما بیش از حد انتظار بوده است.

جلوگیری از بیماری های واگیر دار زنبور عسل با تاییدیه سلامت بهداشتی 

رئيس اداره بهداشت ومديريت بيماريهاي طيور وزنبور عسل كل دامپزشكي استان قزوين در ادامه گفت: طبق بررسی های انجام شده مهاجرت و ورود کلنی های آلوده به استان، با افزایش رطوبت در فصول از عوامل اصلی افزایش بیماری نوزما است.

وی در پایان متذکر شد: تایید سلامت کلنی زنبور عسل پیش از جا به جایی توسط ادارات دامپزشکی شهرستان های مبدا واحد و اخذ گواهی حمل بهداشتی از مهمترین راهکارها در پیشگیری از انتشار بیماری های واگیر دار در زنبورستان ها است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها