نظرات مخالفان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس؛
مخالفان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس اعتقاد دارند که این طرح باعث قطع رابطه مردم و نمایندگان خواهد شد و همین موضوع مشکلات مردم را خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۰۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را بررسی کردند.

در همین راستا مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مخالفت با کلیات مذکور بار مالی را یکی از دلایل مخالفت خود با این طرح عنوان کرد.

وی اضافه کرد: نامزدها با اجرایی شدن این طرح مجبور به وصل شدن به صاحبان قدرت و ثروت می‌شوند و همین موضوع چالش‌های فراوانی را برای مجلس ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم مراغه قطع ارتباط مردم با نمایندگان را دیگر آسیب طرح استانی شدن انتخابات برشمرد و یادآور شد: یک بار در مجلس هفتم این طرح مطرح شد که شورای نگهبان با آن مخالفت کرد. به همین دلیل ما باید این موضوع را در ارائه رای خود مدنظر قرار دهیم.

سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی دیگر نماینده‌ای بود که در مخالفت با کلیات طرح مذکور به بیان نقطه نظراتش پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات زیادی وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت، خاطرنشان کرد:‌بهتر است در زمانی که مردم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند ما ارائه این طرح را به دوره بعد واگذار می‌کردیم و رفع آن مشکلات را در اولویت خود قرار می‌دادیم.

نماینده مردم اهواز از لزوم تصویب طرح‌ها برای تامین منافع استان‌ها تاکید کرد و گفت که طرح استانی شدن انتخابات منفعتی برای استان‌ها ندارد.

موسوی اضافه کرد: امروز ما چه بخواهیم چه نخواهیم مردم مشکلات خود را با نمایندگان در میان می‌گذارند. به همین دلیل مطمئن باشید که اگر این طرح به تصویب برسد ارتباط مردم با نمایندگان قطع خواهد شد.

«اگر قرار است طرح استانی شدن انتخابات مجلس در آینده هم دنبال شود باید کار پژوهشی گسترده بر روی آن انجام شود تا در نهایت طرح مطلوبی به صحن علنی ارائه و به تصویب نمایندگان برسد».

نماینده مردم اهواز طرح استانی شدن انتخابات را عاملی برای ایجاد حساسیت‌های قومی دانست و تاکید کرد که شورای نگهبان همانند مجلس هفتم با این طرح مخالفت خواهد کرد.

به گزارش فارس سیدمحمدسادات ابراهیمی به عنوان سومین مخالف کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: بنده جزو طراحان این طرح بودم اما به دلیل تغییرات بنیادینی که در کمیسیون تخصصی بر روی طرح اتفاق افتاد من هم به مخالفان طرح پیوستم.

وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس مردم فراموش خواهند شد، گفت: در چنین وضعیتی منابع بر اساس نیازها توزیع  نمی‌شود و آنگاه باندهای قدرت و ثروت با پول‌های کثیف وار معرکه خواهند شد.

نماینده مردم شوشتر حمایت از مردم را عاملی برای افزایش اقتدار نظام دانست و تاکید کرد که با استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط بین مردم و نمایندگان قطع و در پی آن حمایت از مردم کاهش می‌یابد.

سادات‌ابراهیمی اضافه کرد: می‌گویند با استانی شدن انتخابات مجلس می‌توان به کارهای کلان پرداخت اما مگر امروز می‌توان کارهای کلان پیگیری کرد،‌در واقع امروز هم می‌توان نگاه کلان داشت و تمامی این مسائل به نگاه نمایندگان بستگی دارد.

نماینده مردم شوشتر با بیان اینکه شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس ایراد خواهد گرفت،‌گفت: ما امروز برنامه‌ای برای رفع دغدغه‌های شورای نگهبان در این طرح نداشتیم و همین موضوع باعث رد دوباره طرح خواهد شد.


ارسال نظرات