نماینده مردم بندرلنگه در مجلس با درخواست از رئیس جمهور برای صدور دستور ایجاد منطقه آزاد بندرلنگه، گفت: شرط اول این اقدام لغو مصوبه انتزاع 5 روستا از استان هرمزگان است.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۱۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد جباری نماینده مردم بندر لنگه در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: در کشاکش تحولات منطقه و جهانی دیپلمات‌های کشورمان در چارچوب مذاکرات هسته‌ای موفق شدند در سایه تدابیر مقام معظم رهبری و پیگیری‌های دولت یازدهم، 6 ابرقدرت جهانی را پای میز مذاکره بکشانند.

وی افزود: برای دولت خدمتگزار توفیق رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای بر پایه معادله برد-برد را خواستارم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: دولت شما بر اساس شعار تدبیر و امید پایه‌ریزی شد و تا به امروز توفیقات بزرگی چه در عرصه داخلی و چه خارجی به همراه داشته، اما کجای مصوبه واپسین روزهای دولت گذشته که تضییع حقوق مردم هرمزگان است با تدبیر دلوت شما سنخیت دارد. طرحی که دو سال است موجب نگرانی مردم هرمزگان شده است.

جباری ادامه داد: مردم هرمزگان مصداق عینی همدلی و همزبانی با نظام اسلامی و ولایت و رهبری بوده و خواهند بود. آقای رئیس‌جمهور اجازه ندهید چنین اقداماتی باعث بروز تنش و اختلافات در هرمزگان شود.

وی افزود:  ما خواستار لغو کامل این مصوبه تحت عنوان انتزاع 5 روستا از استان هرمزگان و الحاق آن به استان دیگر هستیم. مردم هرمزگان انتظار دارند با جایگزین راه حل‌های مشخص و وحدت‌آفرین که باعث استحکام بخشی ترکیب جمعیتی آن منطقه می‌شود، منافع ملی در این خصوص تأمین شود.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شرط اول ایجاد منطقه آزاد بندر لنگه لغو مصوبه انتزاع و الحاق است. بر همین اساس ما از رئیس جمهور می‌خواهیم دستور ایجاد منطقه آزاد بندر لنگه را صادر کند.


ارسال نظرات