معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در گفتگو با " بسیج" مطرح کرد

نقش موثر سپاه پاسداران در صدور انقلاب اسلامی به جهانیان

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) نقش سپاه پاسداران را در نشر و گسترش جهانی انقلاب اسلام بسیار موثر دانست.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۳۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص لزوم و ضرورت تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران لازم بود تا این انقلاب مردمی حفظ و نگهداری شود و با توجه به اینکه اشکالاتی در مجموعه نیروهای مسلح وجود داشت، تدبیر امام (ره) بر این تعلق گرفت تا نهادی به نام سپاه تشکیل شود و در حقیقت هسته اولیه سپاه در ابتدای پیروزی انقلاب شکل گرفت.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره) که سپاه و بسیج ستون خیمه انقلاب است بیان داشت: سپاه پاسداران از بطن انقلاب متولد شده و نیروهای آن از متن مردم هستند لذا در صدور انقلاب نقش نقش بی بدیلی داشته است.


رویکرد اصلی فعالیت های سپاه، فرهنگی است

افراسیابی انقلاب اسلامی را یک حرکت فرهنگی دانست و افزود: از آنجا که رویکرد اصلی فعالیت های سپاه فرهنگی است لذا نقش سپاه در نشر و گسترش جهانی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ابراز داشت: از زمان خلقت آدمی دو تفکر الهی و شیطانی وجود داشت که بسیج همان تفکر الهی است و ما معتقدیم هر کسی دل در گرو انقلاب دارد و نسبت به ارزش های آن معتقد و پایبند است بسیجی است و در حقیقت کسانیکه به جمهوری اسلامی رای آری دادند بسیجی هستند و همان تفکر بسیجی را دارند.

وی تصریح کرد: در گذشته افرادی چون شهید نظرنژاد و شهدای بزرگوار دیگر بدون هیچ چشمداشتی به پول و مقام و جایگاه، جان و مال خود را برای انقلاب گذاشتند و امروز شاهد این هستیم که بسیجیان مخلص در جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و مبارزه می کنند و این نشانگر گسترش تفکر و فرهنگ بسیج در عمق جهان است.


تحقق شعار سال نیازمند یک کار عملیاتی است نه تبلیغاتی

وی ضمناشاره به پیشگام بودن سپاه وبسیج در تحقق شعار سال بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بعنوان شخصی که در راس انقلاب قرار گرفته اند و نسبت به نقاط ضعف و قوت نظام آگاه هستند هر ساله رهنمودهایی را مطرح و سال را بر این اساس نامگذاری می کنند بنابراین تحقق شعار سال یک راهبرد است نه شعار و نیازمند کار تبلیغاتی نیست بلکه به یک کار عملیاتی نیاز دارد.

افراسیابی در خصوص اقدامات سپاه استان خاطر نشان کرد: از آنجا که حلقه های تربیتی صالحین یکی از ماموریت های اصلی سپاه است لذا حدود دو سال است که کیفی سازی حلقه های صالحین را در دستور کار خود قرار داده ایم و در حال ارزیابی خروجی این حلقه ها در خانواده و جامعه هستیم و ضمن رضایتمندی خانواده در تغییرات رفتاری فرزندان خود، توانسته ایم تاکنون به خروجی خوبی دست پیدا کنیم.


کاهش 7 الی 8 درصد استفاده کنندگان ماهواره در سطح کشور

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با توجه به آسیب های اجتماعی ماهواره(دجالواره) گفت: اقداماتی را در راستای آگاهسازی مردم نسبت به مضرات ماهواره بصورت چهره به چهره، سخنرانی، توزیع بروشور و ارتباط با ائمه جماعت در تبیین آسیب های ماهواره و برپایی نمایشگاه داشتیم که خوشبختانه این اقدامات موثر واقع شد بطوریکه در سال گذشته شاهد تحویل داوطلبانه بیش از 1000 ماهواره و لوازم جانبی آن در سطح استان بودیم و حدود 7 الی 8 درصد استفاده کنندگان ماهواره در کل کشور کاهش یافت.

وی بسیج سازندگی و اردوهای جهادی را نمونه بارز همدلی ملت و دولت عنوان کرد و افزود: اردوهای جهادی با اقدامات عمرانی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره توانسته کمک شایانی در اجرای پروژه های دولتی داشته باشد.

اعزام 220 دانشجو به کارگاه های آموزش عملی اردوهای جهادی

افراسیابی از اعزام 220 دانشجو به کارگاه های آموزش عملی اردوهای جهادی از 2 تا 4 اردیبهشت به روداب سبزوار خبر داد و گفت: منطقه روداب 17 هزار جمعیت دارد که به دلیل مشکلات اقتصادی در حال مهاجرت به شهر هستند لذا در صددیم با ایجاد اشتغال در این منطقه، انگیزه را برای آنان جهت ماندن در روستا افزایش دهیم.

وی در خصوص فعالیت مستقیم سپاه در بحث عمران اشاره داشت: سپاه در پروژه هایی نظیر خطوط راه آهن، قطار شهری و جاده های مرزی با شهرداری تعاملات زیادی داشته و همچنین با ساخت سوله های ورزشی و فرهنگی و 200پایگاه بسیج در حاشیه شهر نسبت به کاهش معضلات اجتماعی اقدامات موثری داشته است.


افزایش امنیت در حاشیه مشهد با راه اندازی گشت های بسیج

وی در ادامه گفت: در سال گذشته با راه اندازی گشت های بسیج در محله ها بخصوص حاشیه شهر مشهد امنیت را افزایش داده ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگر سخنان خود در خصوص بیانیه لوزان ابراز داشت: روی اظهار نظرها نمی توان تصمیم گیری کرد چرا که آنچه مهم است رسیدن به هدف است و نظر ما نظر مقام معظم رهبری است وبیانیه لوزان چه عملی شود و یا نشود ما پیروز هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها