هیات وزیران قیمت خرید تضمینی بالغ بر ۲۴ محصول زراعی کشور را برای سال زراعی ۹۴-۹۳ تعیین و معاون‌اول رئیس‌جمهور آن را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۴۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات وزیران قیمت خرید تضمینی بالغ بر 24 حصول زراعی کشور را برای سال زراعی 1393 تعیین و معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاههای ذی ربط ابلاغ کرد.

متن این مصوبه که به تاریخ 20/1/1394 برای اجراء به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شده به شرح زیر است:
1- قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی (زراعی) برای سال 1394-1393 به شرح این جدول که به مهر دفتر هیئت دولت تأیید شده است، تعیین می‌شود.
2- علاوه بر ارقام مندرج در جدول پیوست، به تولیدکنندگان گندم، جو و اقلام علوفه‌ای و اساسی جایزه تولید اختصاص می‌یابد.
3- به ازای هر درصد شکستگی بیش از ده درصد (10%) برای برنج­های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ هفتاد و نه (79) ریال و برای برنج­های سپیدرود، فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ نود و دو (92) ریال از نرخ­های مصوب کسر و به میزان شکستگی کمتر از ده درصد (10%) برای برنج‌های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ یکصد و شانزده (116) ریال و برای برنج‌های فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ یکصد و بیست و سه (123) ریال به نرخ‌های مصوب اضافه می‌شود. حداکثر شکستگی قابل قبول پانزده درصد (15%) و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد (5/7%) است.
4- سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد سازمان‌های مسئول خرید، محدوده زمانی خرید، تأمین­کننده تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تعیین هزینه‌های تبعی و محل تأمین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب‌نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت می­نماید.
5- میزان آفت سن گندم و جدول قیمت دانه‌های روغنی بر حسب افت و رطوبت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تعیین می‌شود.
6- در قبال تحویل هر تن چغندرقند بیست (20) کیلوگرم تفاله خشک به نرخ هر کیلوگرم
بیست (20) ریال و دو (2) کیلوگرم قند به نرخ هر کیلوگرم پانصد (500) ریال به عنوان جایزه تحویل می‌شود.
7- جدول خرید تضمینی گندم و گندم دوروم بر حسب افت مفید و غیرمفید برای سال زراعی 1394-1393 براساس محاسبه و پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تفاهم وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور ابلاغ می‌شود.
8- این تصویب­نامه جایگزین تصویب­نامه شماره 76784/ت51008هـ مورخ 7/7/1393 می­شود.


 

ارسال نظرات