مهرماه؛

کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان حسینی مهر ماه سال جاری در اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۶۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز گذشته، اول اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اعلام خبر برگزاری کنگره بین‌المللی شعرای ترک زبان حسینی در اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره تجلیل از مفاخر ترک زبان حسینی و شناساندن آثار برجسته مفاخر شعر آئینی است.
وی با اشاره به اینکه در معرفی آثار برجسته شعر آئینی ترک زبان منطقه کم کار شده است، بیان کرد: این افتخار بزرگی برای استان اردبیل است که برای اولین‌بار این کنگره بین‌المللی را برگزار می کند.
اسحاقی با بیان این مطلب که شعر آئینی جز فرهنگ دینی و اسلامی کشورهای ترک زبانان منطقه است، گفت: کنگره بین‌المللی شعرای آئینی ترک زبان به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است و مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه شعرا به عنوان متولیان فرهنگی جامعه شناخته می‌شوند، افزود: استان اردبیل در مکتب شعر آئینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این مسئله موجب شد تا در برپایی این کنگره پیش‌قدم شویم امیدواریم این کنگره بتواند ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی شخصیت‌های برجسته کشورهای ترک زبان داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه انجمن مفاخر استان در جمع‌آوری آثار مفاخر فعال است، ادامه داد: دبیرخانه این انجمن مفاخر در شناسایی مرکز استان فعالیت دارد و شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز در شناسایی مفاخر فرهنگی شهرستان‌ها این دبیرخانه را یاری می‌کند.
اسحاقی با بیان این مطلب که دبیرخانه این انجمن از عموم مردم برای همکاری در جمع‌آوری آثار مفاخر دعوت کرده است، یادآور شد: صدا و سیما همکاری ویژه‌ای در این زمینه داشته و با پخش اطلاعیه‌ها انجمن مفاخر اطلاع‌رسانی عمومی برای جمع‌آوری آثار فرهنگ و کتب مفاخر اقدام و انجمن نیز با دسته‌بندی آنها برای معرفی عمومی در شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد کرد.

ارسال نظرات