رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل،گفت: بهاد دادن هنرمندان متعهد ومومن ومیدان دادن به آنان تکیه گاه خوبی برای اعتلای هنر انقلاب اسلامی ودینی است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۰۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،عظیم دشتی در جلسه مدیران کانون‌ها و انجمن‌های هنری،‌ ادبی سازمان بسیج هنرمندان در اردبیل، اظهار داشت: سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی فرصتی مناسب برای ایجاد وحدت رویه در عرصه فرهنگ و هنر استان است که به یقین می‌توان در سایه وحدت، همبستگی و همدلی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این عرصه دست یافت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر همکاری‌های قابل توجهی در سطح مدیران عرصه فرهنگی و هنری استان مشاهده نمی‌شود و هیچ‌گونه اراده‌ای هم برای همگرایی در این عرصه به چشم نمی‌خورد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: وجود همدلی و همزبانی در بین مدیران عرصه هنر شعاری بیش نیست ما باید در عمل فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا که شعار هنرمندانه دردی را دوا نمی‌کند.

دشتی افزود: بهاء دادن به هنرمندان متعهد و مؤمن و میدان دادن به آنها تکیه‌گاه خوبی برای اعتلای هنر انقلاب اسلامی و دینی است چنانچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «به هنرمندان جوان و مؤمن تکیه کنید، او می‌تواند از اسلام، از انقلاب و از این کشور دفاع کند».

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده خود به سربازان مؤمن و با ایمان در همه عرصه‌ها نیاز دارد که تلاش ما در مجموعه سازمان بسیج هنرمندان شناسایی و تربیت هنرمندانی است که بتوانند بار سنگین هنر متعهد را به دوش بگیرند و آن را به سر مقصد نهایی برسانند.

دشتی اضافه کرد: سراسر پهنه ایران اسلامی مملو از استعدادهای هنری است که نیاز به شناسایی و انسجام دارند که شناسایی و به میدان آوردن بخشی از این استعدادها به عهده سازمان بسیج هنرمندان است.

وی با اشاره به توجه ناموزون به بحث هنر و هنرمندان ادامه داد: این دیدگاه مانع پیشرفت هنر شده ما اگر بخواهیم هنر در استان رو به پیشرفت باشد باید به هنر شهرستان‌ها هم توجه داشته باشیم که متأسفانه دیده شده که ما تمام تمرکز هنری خودمان روی هنرمندان مرکز استان بوده که این تصمیم نادرست سبب سرخوردگی هنرمندان شهرستانی شده است.

دشتی گفت: در سال 94 تلاش می‌کنیم که برنامه‌هایمان شهرستان محور باشد که البته ما در سال گذشته هم به هنرمندان شهرستان‌ها بهاء دادیم؛ به عنوان مثال همایش روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را در شهرستان بیله‌سوار برگزار کردیم، اختتامیه هشتمین جشنواره ادبیات داستانی را در شهرستان مشگین‌شهر، هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی را در شهرستان خلخال برگزار کردیم و همچنین سوگواره عکس و داستان‌نویسی هم در مشگین‌شهر برگزار شد که امسال هم این روند ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: بسیج محمل پاک برای فعالیت‌های هنری است و اگر خانواده‌ها دنبال یک فضای پاک و سالم برای فعالیت‌های هنری والدین خود هستند کانون‌های بسیج هنرمندان بهترین و سالم‌ترین مکان برای فرزندان آنها است که بهترین برنامه‌ها را برای رشد و تعالی هنرمندان تدارک دیده‌اند.

وی اظهار کرد: امسال برای تشویق و ترغیب هنرمندان بسیجی برای ادامه کار جشنوار‌ه‌های شعر، فیلم، جشنواره عکس و سرودهای حماسی و انقلابی برگزار می‌شود که انتظار داریم هنرمندان از هم‌اکنون برای شرکت پرشور در این جشنواره‌ها خودشان را آماده کنند.

 

ارسال نظرات