روحیه مجاهدت و ایثارگری رزمندگان و شهدا پشتوانه محکمی در فضای دیپلماسی است/دشمن و در راس آن آمریکا با نا امن کردن منطقه در پی رسیدن به منافع خود است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا زمانی که روحیه ایثار، مقاومت در ملتی وجود داشته باشد دشمنان کاری از پیش نمیبرند.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۰۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع اعضای پایگاه بسیج شاهد استان در سنندج ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار داشت: این ماه ماه خودسازی و آمادگی ورد به ماه شعبان و ماه مبارک رمضان می باشد و این لطف الهی که توفیق درک و بهره مندی از ایام ماه رجب را در اختیار بندگانش قرار داده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی گفت: آنچه که موجبات این امر را فراهم می سازد، اعتماد متقابل دولت و ملت است و این امر می بایست بین جامعه، دولت و کارگزاران کشور بیش از پیش ایجاد شود کما اینکه تا به امروز به لطف این نگاه تا کنون در عرصه های مختلف پیروز و سربلند بوده ایم.

خزایی ادامه داد: همانگونه که شعار سال متوجه مسئولین اجرایی کشور و مردم است؛ منافاتی ندارد که در بین آحاد جامعه و خانواده ها نیز وجود داشته باشد و همه اینها در یک برایند کلی، افزایش روحیه و ثبات همگرایی و هم آوایی را در خانواده، اجتماع و در کل کشور ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم که همه کسانی که متوجه شعار و خطاب رهبری هستند، بتوانند دشمن را که همواره به دنبال از همگسستگی جامعه ما می باشد و هر جا که احساس کند این حضور منسجم کمرنگ شده وارد عمل می شود، نا امید کنند، دشمنی که دوباره با وقاحت گزینه های روی میز را مطرح می کند.

وی گفت: بحمدالله امروزه در عرصه دفاع و توان موشکی این توان به حدی است هر کشوری که بخواهد نسبت به ایران اسلامی تعرض داشته باشد می تواند آن را سرجای خود بنشاند و آمادگی و توان همه جانبه نیروهای مسلح و بسیجیان در توان دفاعی در کنار دیگر آمادگی های فرهنگی، اعتقادی که بیشترین تلاش را دارند، در بالاترین حد خود است.

وی در ادامه به شجره طیبه بسیج اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی بسیج که در سال 58 به فرمان امام راحل عظیم الشان در آن هنگام که هنوزی جنگی رخ نداده بود، تلاش فرهنگی در این عرصه است که بتواند ضمن انسجام بخشی به کار خود این توان را در جامعه ایجاد کند.

وی حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی دیگر از دلایل شکل گیری بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج از ابتدای تشکیل تا امروز در هر جا که حضور پیدا کرده است با تمام توان و اطمینان خاطر وظایف خود را انجام داده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بسیج یعنی توده مردم و بسیج در تمامی اقشار و اصناف حضور دارد و بدنه بسیج همان توده مردم است.

وی بیان کرد: شجره طیبه بسیج امروزه در حوزه جنگ نرم و در دیگر عرصه های فرهنگی، اجتماعی که دشمنان قصد نفوذ را دارند تلاش های خوبی را داشته است و این اقدامات ادامه دارد و در عرصه نظامی نیز آمادگی بسیجیان همانند دیگر عرصه ها باید حفظ شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه در ایامی که کشور ما به برکت خون شهدا در ثابت و امنیت قرار دارد، در کشورهای منطقه و پیرامون ما شاهد ناآرامی هستیم، دشمنان و در راس آن آمریکا برای بهره برداری این ناآرامی در عراق، سوریه و یمن به اشکال مختلف به نفع خود استفاده می کند و متاسفانه در این کشورها به لحاظ نفوذ آمریکا عملا کشورهای مسلمان امکانات خود را برعلیه یکدیگر به کار میگیرند و در نتیجه آن متاسفانه امروزه شاهد شکل گیری یه فاجعه انسانی در یمن هستیم و در نهایت نتیجه این نابکاری دشمنان این کشورهای مسلمان هستند که صدمات آن را می خورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: امروزه هدف اساسی و اصلی دشمنان ایجاد شکاف بین مردم و دولت و دوقطبی کردن مردم در مواجه با مذاکرات هسته ای است کما اینکه بعد از بیانیه لوازان سوئیس شاهد یک موج جدید در شبکه های و رسانه ها د جهت ایجاد دودستگی بین مردم و مسئولین هستیم و در مقطعی شاهد این امر بودیم، که با تدابیر مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام دولت ملت همدلی و همزبانی این اتحاد را بیش از پیش نشان می دهد.

خزایی گفت: این یک قاعده کلی است که دشمن نمیخواهد کشور به پیشرفت بیشتر برسد و از غیر از این نیز کوتاه نمی آید و مسئولین ضمن توجه به امنیت پایدار، ثبات داخلی و موضوعات اقتصادی باید مواضع مذاکرات و خواسته های به حق و به جای ملت را با عزت و اقتدار به دست آورند و در مذاکرات به نتایج مطلوب و خوب همراه با حفظ عزت ملت دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه روحیه مجاهدت و ایثارگری رزمندگان و شهدای ما در طول دفاع مقدس پشتوانه مستحکمی برای کشور ما است که به عنوان برگ زرینی در تاریخ معاصر و پشتوانه محکمی در فضای دیپلماسی و هم موجبات اعتماد و اطمینان برای مواجه با دشمنان است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که روحیه ایثار، مقاومت در ملتی وجود داشته باشد دشمنان کاری از پیش نمیبرند و هم آوایی و همراهی مردم و مسئولین همانند سابق باید ادامه داشته باشد.

در پایان از تلاش های محمد سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان و فرمانده پایگاه بسیج شاهد با اهدای لوح تقدیر از سوی فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است که فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان سفر خود به شهرستان سنندج روز گذشته نیز از خانواده شهید محمد احمدی و خانواده شهید حاج مسعود غمیان دیدار و سرکشی کرد.

ارسال نظرات