به مناسبت ۲ اردیبهشت؛

درخواست اولین فرمانده سپاه از پاسداران+سند

برادران و خواهران! بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که از تاریخ ۵۸/۲/۱۰ شورای فرماندهی جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت نظارت شورای انقلاب، رسماً شروع به کار نموده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۲۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دوم اردیبهشت ماه سال 58 روز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز به کار رسمی این نهاد انقلابی بود.

چند روز پس از آن، شورای انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای تشکیل سپاه و تائید شورای فرماندهی آن را اعلام کرد که استناد آن را می‌توانید در زیر ببینید.

اطلاعیه شورای انقلاب اسلامی

حسب‌الامر رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی امام خمینی، سپاه پاسدار انقلاب اسلامی تحت نظر شورای انقلاب تشکیل شده و شورای فرماندهی آن به تایید و تصویب این شورا رسیده است.

امید است مسئولین منتخب و افراد ذی‌صلاح به یاری خداوند متعال و براساس ضوابط مصوبه در یاری و پیشبرد امر عظیم انقلاب اسلامی کوشا و به انجام وظایف محوله موفق گردد.

شورای انقلاب اسلامی


اطلاعیه شورای انقلاب در روزنامه اطلاعات 16 اردیبهشت 58 به چاپ رسیده است.

در پی این اعلام، جواد منصوری اولین فرمانده سپاه با صدور اطلاعیه‌ای برخی نکات را به پاسداران تذکر داد و دستورالعمل جدید سپاه را بالغ کرد که متن این اطلاعیه به شرح زیر بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران! بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که از تاریخ 58/2/10 شورای فرماندهی جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت نظارت شورای انقلاب، رسما شروع به کار نموده است.

ضمن قدردانی از زحمات کلیه پاسداران و مسئولان قبلی، انتظار دارد برادران و خواهران با ایمان و تقوا و عمل انتخابی خود مسئولان جدید را در پیشبرد هدف‌های انقلاب اسلامی یاری دهند و در این راه به موارد زیر توجه فرمایند.

1- در امور جاری با مسئولان جدید واحد خود همکاری نموده و در انجام کارها با برنامه‌ها و روش‌های واحد هماهنگی داشته و اصول تشکیلاتی و تقسیم کار را به دقت رعایت نمایند.

2- کلیه کارهای اداری، مالی، پرسنلی، عملیاتی، آموزشی و ... به دستور یا با اطلاع فرماندهی سپاه انجام شده و هر نوع ابلاغ، برگ سفارش و خرید، گواهی، حکم ماموریت و ... فقط بر طبق روش‌هایی که در آیین‌نامه‌های مربوطه به تصویب رسیده است صادر گردد.

3- کلیه مسئولین و پاسدارانی که تاکنون در سپاه مشغول به کار بوده‌اند، حداکثر تا تاریخ 13/2/58 وضعیت فردی و فعالیت‌های خود را کتبا به واحد مربوطه گزارش نمایند.

4- صورت وسایل تجهیزات و اموالی که دراختیار دارند از قبیل لباس، ماشین، اسلحه، پول و ... را به قسمت تدارکات ارائه دهند و در صورتی که وسایل مازاد بر احتیاج است، به انبار سپاه تحویل دهند و همچنین نیازهای ضروری خود را به واحد مربوطه اعلام دارند.

5- براساس قوانین اسلام از هر گونه مصرف اضافی و تجمل و هزینه غیرضروری به طور خلاصه از اصراف خوداری فرمایند و در نگهداری و استفاده صحیح از وسایل و اموال کوشا باشند و در همه موارد از هر گونه ضایعات (از بین رفتن مواد، اتلاف وقت، خرابی وسایل و تجهیزات و ... جلوگیری نمایند.

6- رعایت ساعات کار و نظم و ترتیب و سایر مقررات انضباطی را بنمایند.

7- با توجه به عنوان پاسداری انقلاب اسلامی لازم است شعائر و اخلاق اسلامی به طور کامل رعایت کرده است، بدیهی است تخلف از موازین اسلامی ضربه‌های شدیدی بر پیکر سپاه و انقلاب اسلامی وارد خواهد نمود و لذا امر به معروف و نهی از منکر در سرلوحه فعالیت هر پاسدار قرار دارد.

8 به منظور تبادل نظر و کمک به شورای فرماندهی و ارائه پیشنهادها و انتقادها و ذکر مسائل و مشکلات، همه برادران و خواهران می‌توانند از ساعت 7 و 5 دقیقه تا 8 و 5 دقیقه صبح هر روز به اتاق فرمانده سپاه مراجعه نمایند. موفقیت برادران و خواهران را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی از خداوند تعالی خواستار است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جواد منصوری

ارسال نظرات
آخرین اخبار