متولی حرم علوی از اجرای طرح جذب خادمان افتخاری با عنوان طرح خدمات داوطلبان آستان قدس علوی خبر داد و اعلام کرد: یکى از مهمترین اهداف طرح خدمات داوطلبانه آستان قدس علوی جذب دو میلیون داوطلب برای خدمت‌گزاری در حرم مطهر امام علی(ع) است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۶۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حبل المتین، متولی آستان قدس علوى اعلام کرد: آستان قدس علوى با اجراى طرح ایجاد رابطه دوسویه با اقشار جامعه سعى دارد در تمامى زمینه‌هاى خدماتى و ارائه کمک‌هاى انسان دوستانه پیشتاز باشد و یکى از مهمترین اهداف این طرح جذب بیش از دو میلیون داوطلب است.

وی در رابطه با طرح خدمات داوطلبانه آستان قدس علوی اظهار داشت: با اجراى این طرح سعى داریم تمامى اقشار جامعه را جهت خدمت رسانى به این شهر مقدس شریک کنیم.

حجت‌الاسلام حبل‌المتین تصریح کرد: این طرح تنها شامل نظافت و رُفت و روب داوطلبانه خیابان‌ها نیست بلکه امیدواریم گروه‌هاى داوطلبى جهت تقدیم کمک‌هاى انسان دوستانه به خانواده‌هاى مستمند و ایتام ایجاد کنیم.

وی افزود: همچنین سعى داریم از طریق گروه‌هاى دیگرى، برخى از کردارهاى نیک اخلاقى و مذهبى را از قبیل تلاوت قرآن کریم و بازگویى تعالیم والاى اهل بیت (ع) و احکام شرعى و عقیدتى در میان افراد نهادینه کنیم؛ جهت اجراى این برنامه تلاش مى‌کنیم بیش از دو میلیون داوطلب را جذب کنیم.

متولی حرم علوی خاطرنشان کرد: مراحل این طرح به صورت مستمر و همزمان با ایام مبارک متعلق به اهل بیت (ع) اجرا خواهد شد؛ اولین مرحله قرار است در روز ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و مرحله بعد در ایام مبارک ماه شعبان اجرا شود.

حجت‌الاسلام حبل‌المتین تأکید کرد: با توجه به شب‌هاى پر فیض ماه مبارک رمضان این طرح گسترده در این ماه مبارک نیز فعالیت‌هایى خواهد داشت و در ایام بزرگ و خجسته دیگرى مانند عید غدیرخم مى‌توانیم با تاکید بر احساسات مذهبى و ملى و انسانى جوانان و اجراى طرح نظافت و تزیین خیابان‌هاى شهر به صورت گسترده نتایج قابل توجهى کسب کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم ایده این طرح به دیگر شهرهاى عراق نیز منتقل شود و به این وسیله زمینه ظهور مبارک حضرت امام حجة‌بن الحسن (عج) را فراهم سازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حرم علوی، هفته گذشته صدها تن از خادمان و اهالى شهر نجف با حضور تولیت و مسؤولان آستان در طرح داوطلبانه نظافت خیابان‌هاى اطراف حرم مطهر شرکت کردند.

ارسال نظرات