رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر خبر داد:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر: مراسم اعتکاف برای اولین بار در برخی از روستاهای شهرستان اشکذر مثل روستای شمسی، حسن آباد، حسین آباد و بندرآباد و همچنین محله فیروز آباد اشکذر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۹۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: مراسم عبادی اعتکاف همچون سال‌های گذشته با حضور خواهران و برادران متدین و شریف استان برگزار می‌شود.

"حجت الاسلام پورقیومی” رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر در این رابطه خاطر نشان کرد: اهمیت اعتکاف از دیدگاه اسلام دارای نوعی خلوت و درون‌گرایی است برای ساختن انسان‌ها و جلوگیری از آفت فراموشی خدا و نیز برای یک مسلمان فرصتی است تا او به فراخوان توان و مشاغل اجتماعی‌اش از جامعه و مردم منقطع شود و به درون روی آورد.

وی عنوان کرد: از آثار حتمی اعتکاف در زندگی فردی انسان تقویت اراده آدمی است، کسی که مدتی بر خلاف خواست درونی خویش خود را در محلی متوقف می‌کند و از بسیاری از امور چون حرف زدن در غیر امور عبادی دوری می‌گزیند در مقابله با مشکلات و مصائب درونی و بیرونی قوی‌تر می‌شود.

پورقیومی با اشاره به اینکه برای اولین در برخی از روستاهای شهرستان اشکذر مراسم اعتکاف برگزار می شود، افزود: این مراسم امسال برای اولین بار در روستاهای شمسی، حسن آباد، حسین آباد و بندرآباد و همچنین محله فیروز آباد اشکذر برگزار خواهد شد.

وی مکان برگزاری این مراسم معنوی در اشکذر را طبق سنوات گذشته در محل مسچد الرضا اشکذر مخصوص اعتکاف برادران و مسجد النبی اشکذر مخصوص خواهران و همینطور مسجد جامع رضوانشهر و کافی آباد خضرآباد اعلام کرد.

وی برگزاری حلقه های معرفتی، جلسات پرسش و پاسخ، انس با قرآن و همچنین ویژه برنامه میلاد امام علی (ع) را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم اعلام کرد.

گفتنی است متقاضیان شرکت در این مراسم روح بخش می توانند برای ثبت نام به محل های برگزاری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کنند.

ارسال نظرات