فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل گفت:عشایر اردبیل،نقش بی بدیلی در تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" دارند.
کد خبر: ۸۵۱۳۳۸۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیچ از اصلاندوز ،سرگرد محرم بنیادی، فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل گفت: عشایر و به خصوص ایل شاهسون اردبیل، نقش بی بدیلی در تحقق شعار "دولت و ملت، همدلی و مزبانی" در کنار فعالیت های تولیدی خواهند داشت.

وی افزود: نخستین فلسفه‌ی نام‌گذاری سال‌ها، توجه دادن مسئولین و مردم به مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری کشور در طی یک سال است.

فرمانده ناحیه عشایری اردبیل در خصوص شعار سال 94، تصریح کرد: همدلی و همزبانی ملت و دولت عامل اصلی اقتدار ملی، هم افزایی توانمندی ها و پتانسیل های کشور در عرصه داخلی و خارجی است.

بنیادی با اشاره به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همدلی و همزبانی موضوعی است که در معارف دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و وجود آیات و روایات مختلف در مورد همدلی، همزبانی و برادری نشان از ضرورت این امر و نقش آن در پیشرفت جامعه و ارتقای جایگاه انسانی دارد.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی نیاز روز جامعه است، افزود: تقویت روحیه همدلی و همکاری سبب پیشبرد امور می شود از اینرو تقويت روحيه همدلي و همکاري در بین بسیجیان امری ضروری است.

فرمانده ناحیه عشایری اردبیل در ادامه گفت: در این راستا و با توجه به موقعیت کنونی جمهوری اسلامی در دنیا، وحدت به‌عنوان یک راه حل مشکل‌گشا برای مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌شمار می‌رود تا به جهانیان ثابت شود در حوزه‌‌های فرهنگی، سیاسی و دینی این شعار راه‌گشاست و مردم و مسئولین با همراهی و همدلی توفیق نصرت الهی را خواهند داشت.

بنیادی تصریح کرد: اگر همدلی و همزبانی میان دولت و ملت وجود داشته باشد، شاهد ارتقای مادی و معنوی جامعه خواهیم بود.

فرمانده ناحیه عشایری اردبیل ضمن تشریح برنامه های تخصصی سال 94 ناحیه عشایری اردبیل، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی عشایر، برگزاری همایشهای هم اندیشی با سران ایلات و طوایف عشایری، برگزاری کارگاههای مهارت افزایی و توانمندسازی، کارگاههای آموزشی راه اندازی تعاونی های عشایری، برقرای امنیت کوچ عشایری، جشنواره مسابقات ورزشی ویژه حلقه های صالحین و همایش مردمی تبیین ضرورتهای افزایش جمعیت، از مهمترین برنامه های پیش رو در سال94 هستند.

ارسال نظرات