خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم خبر داد؛
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم قم گفت: 22 نفر از شهدای جنگ تحمیلی که هنرمند بودند را در استان قم شناسایی کردیم و در حال شناسایی دیگر هنرمندان شهید هستیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۳۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود علامه روشن در گفت و گو با خبرنگاران طی سخنانی به اقدامات صورت گرفته در بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: شناسایی شهدای بسیجی یکی از اقدامات ما در بسیج هنرمندان است.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار نفر از شهدای هنرمند در کشور شناسایی شده‌اند.

مسئول بسیج هنرمندان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج هنرمندان قم جهت شناسایی شهدای هنرمند استان قم عنوان کرد: 22 نفر از شهدای جنگ تحمیلی که هنرمند بودند را در استان قم شناسایی کردیم و در حال شناسایی دیگر هنرمندان شهید هستیم.

علامه روشن بیان کرد: در آبان ماه سال گذشته کنگره شهدای هنرمند را برگزار کردیم و فقط کار تالیف کتاب شهدای هنرمند استان را در دستور کار داشتیم که توسط استاد کاویانی که از مدرسین حوزه و دانشگاه است این کار در حال انجام است.

به گفته وی در راستای تالیف کتاب شهدای هنرمند دیدارهایی با خانواده شهدا و در راستای جذب و شناسایی و دریافت آثار شهدای هنرمند را صورت گرفته، تا این کتاب به صورت مستند تهیه شود و تلاش در سوم خرداد سال جاری از این کتاب رونمائی شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم با بیان اینکه هدف ما از شناسایی شهدای هنرمند این است تا به نسل جوان بگوییم که رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس غیر از جنگ با دشمن در زمینه‌های فرهنگی هم فعال بودند که این عامل انس و الفت بین نسل جوان و شهدا است، تصریح کرد: شهدا به گردن همه ما حق دارند ولی شهدای هنرمند مغفول مانده‌اند و ما قصد داریم با این کار نشان دهیم هنر یک کار مقدسی است و شهدای هنرمند که هنر اصلی آن‌ها شهادتشان بوده نیز دارای هنری بوده‌اند که خدا به آن‌ها عظا کرده و جز خصوصیات فردی این شهدا بوده است.

علامه روشن بیان کرد: هنرمندان کشور ما دارای تفکرات غربی نیستند بلکه بسیاری از آن‌ها افراد متعهدی هستند و ما در بین شهدای هنرمند، عکاسان و فیلم برداران زیادی داشتیم که می‌خواهیم با شناسایی این افراد آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها