رئيس بنياد نخبگان استان اردبيل گفت: جهاددانشگاهي اردبيل با راه‌اندازي مرکز درمان ناباروری قفقاز، فعاليت ارزشمندي در افزايش جمعيت و حل مشكل نازايي در استان انجام داده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۵۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر حسين شایقی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه آمارهای چشمگير مربوط به تعداد زوج های نابارور در سطح کشور، اهمیت فعاليت مراکز درمان ناباروری را دوچندان می­کند افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل مجهز به تمام تجهیزات لازم برای درمان مشكل نازایی است.

وی با بيان اينكه بنياد نخبگان استان اردبيل به‌عنوان پل ارتباطي بین جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی، معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و ستادهای سلامت كشور عمل خواهد كرد اظهار داشت: با تأمين و تكميل زيرساخت­هاي لازم، حلقه مفقوده بين صنعت با دانشگاه و پارك­هاي علم و فناوري از بين مي‌رود.

شايقي با تأكيد بر ضرورت برگزاري كارگاه­هاي توانمندسازي و مهارت‌آموزي با مشاركت جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل، خاطرنشان كرد: اين كارگاه­ها با هدف جبران كمبود مهارت فارغ­التحصيلان دانشگاهي و ايجاد اشتغال­زايي و راه­اندازي واحدهاي فن­آور در حوزه گياهان دارويي، سلامت و پزشكي برگزار مي­شود.

وي خواستار همكاري دانشگاه­ها و جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل با بنياد نخبگان استان در خصوص ارائه آموزش­هاي كوتاه مدت براي توانمندسازي جوانان و تربيت نيروهاي متخصص شد و ابراز اميدواري كرد كه خروجي اين كارگاه­ها به ايجاد شركت­هاي دانش بنيان منجر شود تا با توليد محصول و ارائه آن به جامعه نقش مهمي در توسعه استان ايفا نمايند.

شايقي از دعوت بنياد نخبگان استان اردبيل از معاون علمي و فناوري و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به استان اردبيل جهت بازديد از پتانسيل‌هاي علمي استان به مسئولين كشوري خبر داد و تصريح كرد: جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل مي­تواند در جريان اين رويداد دستاوردهاي علمي و پژوهشي خود را در معرض نمايش قرار دهد.

در اين جلسه رئيس جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل نيز به پتانسيل­هاي مشترك اين نهاد با بنياد نخبگان استان اشاره و برگزاري دوره­، كارگاه‌ و سمينارهاي علمي و آموزشي مورد نياز جهت توسعه علمي جامعه هدف بنياد، ارائه مشاوره در زمينه شناسايي و تعريف نيازهاي پژوهشي و فناوري بنياد نخبگان را از جمله زمينه­هاي همكاري اين دو مجموعه عنوان كرد.

دكتر رامز نصيري صالح از حمايت و پيگيري ايجاد و توسعه ساختارهاي علمي و پژوهشي مشترك با بنياد نخبگان استان مانند مراكز تحقيقاتي، آزمايشگاه‌ و پژوهشكده‌هاي تقاضا محور خبر داد و افزود: جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل مي­تواند در برگزاری دوره‌ آموزشی تک پودمان، دوره‌هاي عمومي و تخصصي و ارائه‌ خدمات درمانی فوق تخصصي درمان ناباروري و خدمات آزمايشگاهي، مشاوره روان‌شناسي و ژنتيك ويژه كاركنان با بنياد نخبگان استان همكاري كند.

وي به فعاليت نه شركت دانش بنيان در مركز رشد فناوري فراورده‌هاي گياهان دارويي جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل اشاره كرد و از پيگيري اخذ مجوز بسته­بندي محصولات توليد شده در اين شركت‌ها از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.

نصيري صالح با اشاره به خدمات قابل ارائه در مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهي افزود: جهاددانشگاهي واحد استان اردبيل با راه‌اندازي اين مركز، دِين خود را نسبت به استان ادا كرده و در كاهش مشكلات و هزينه‌هاي زوج‌هاي نابارور گام‌هاي اساسي برداشته است.

 شايان ذكر است بعد از بازديد رئيس بنياد نخبگان استان اردبيل از مركز آموزش علمي كاربردي، آزمايشگاه كشت بافت، دفتر نمايندگي بانك خون بند ناف كودك و مركز درمان ناباروري جهاددانشگاهي، طي مراسمي  در مركز درمان ناباروري قفقاز، تفاهم نامه همکاری مشترك بین جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل و بنیاد نخبگان استان به امضاي طرفين رسيد.

در اين تفاهم نامه، تعريف و اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي، برگزاري سمينار، كارگاه‌ و دوره‌هاي آموزشي مورد نياز طرفين، مشاركت در برگزاري نمايشگاه و همايش‌هاي علمي در سطح استاني و كشوري، همكاري در زمينه انتشار كتب و نشريات علمي و پژوهشي و تبادل انتشارات و اطلاعات علمي توليد شده  به عنوان زمينه‌ همكاري‌هاي مشترك عنوان شده است.

ارسال نظرات