امام جمعه اردبیل:

معماری مساجد به سبک ایرانی اسلامی طراحی شود

امام جمعه اردبیل گفت: معماری مساجد باید به صورت ایرانی و اسلامی و به شکل زیبا طراحی شده و نمای مساجد بسیار زیبا باشد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۶۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،آیت‌الله سیدحسن عاملی در آئین کلنگ‌زنی مسجد حضرت محمد رسول‌الله فاز 3 کارشناسان اردبیل اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های جامعه کنونی مراکز تربیتی و مساجد بوده و باید این مراکز در جامعه توسعه یابد.

وی افزود: متاسفانه برخی شهرک‌های تاسیس شده در استان اردبیل فاقد مراکز تربیتی و مساجد هستند که این امر برخی رفتارهای نابهنجار را در این مناطق به دنبال داشته است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: طراحی مسجد باید به صورت خاص و با نمادی بسیار ویژه باشد تا چشم همگان را متحیر کند چرا که مساجد جایگاه بسیار والایی محسوب می‌شوند.

عاملی با اشاره به تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد رفتارهای غلط و برخی ناهنجاری‌ها در بین جوانان بیان کرد: مساجد مهمترین مکان برای آگاهسازی جوانان از توطئه دشمنان و ایجاد هوشیاری لازم در بین آنها است.

وی با بیان اینکه آینده کشور در گرو فرزندان و جوانان است، گفت: به یقین این جوانان و فرزندان در مراکز تربیتی و مساجد تربیت می‌شوند و باید مراکز تربیتی برای تربیت نیروهای متخصص و کاردان افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه مساجد قلب محله محسوب می شود، افزود: باید در تمامی نقاط استان مساجد احداث شده تا شاهد توسعه رفتارها و برنامه‌های فرهنگی در این منطقه باشیم.

وی گفت:‌ مساجد نباید مختص روزها و ماه‌های خاص باشد بلکه این مکان‌ها باید در تمام روز به عنوان مرکزی برای ترویج فرهنگ نماز و قرآن و برنامه‌های تربیتی باشد.

عاملی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مساجد بیان کرد:‌ نشستن در مسجد حکم نشستن در بهشت را دارد و این امر جایگاه والای مساجد را نشان می‌دهد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشارکت در ساخت مساجد ثواب بسیار بالایی دارد، افزود:‌ هر کسی حتی یک آجر برای مسجد اهدا کند جایگاه او در دنیا و آخرت بسیار بالا است.

وی تصریح کرد:‌ هم اکنون مساجدی در اردبیل ساخته شده‌اند که از نظر طراحی بسیار ویژه بوده که از جمله این مساجد، مسجد محمدیه اردبیل بوده که با طراحی و معماری ایرانی اسلامی ویژه‌ای ساخته شده است.

در این آئین مسجد حضرت محمد رسول‌الله فاز 3 کارشناسان با مساحت 2 هزار و 280 متر مربع به زمین زده شد که این مسجد قرار است در 3 طبقه زیرزمین، همکف و شبستان ساخته شود.

تکمیل مسجد محمد رسول‌الله نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار بوده که با مشارکت خیران، دولت، مردم در صورت تامین به موقع اعتبارات در مدت 1.5 سال احداث می‌شود.

در این آئین مردم با اهدای پول نقدی، طلا و سکه در راستای ساخت مسجد مشارکت و کمک کردند.

 

ارسال نظرات