خبرهای داغ:
در سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی؛

راهیان نور، مشارکت همه دستگاه های استانی را می طلبد

اولین جلسه ستاد راهیان نور استان قم در سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی، روز پنجشنبه با ریاست معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم و حضور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و نمایندگان دستگاه های دولتی و نهادهای فرهنگی استان قم در استانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۷۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این جلسه با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رسالت اصلی سپاه در حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی اظها کرد: عظمت سپاه از این جمله حضرت امام که فرمودند « اگر سپاه نبود کشور هم نبود» مشخص می شود و باید همواره یاد شهدا و ایثارگران عرصه جهاد و شهادت را گرامی داشت.
یونس عالی پور با تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند سپاه استان قم در اعزام نزدیک به 18 هزار نفر از مردم شهیدپرور و ولایتمدار قم به سرزمین های نور، گفت: اگر می خواهیم جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بیمه کنیم باید تمام تلاش خود را در جهت انجام سفرهای راهیان نور بکار بندیم زیرا که این سفر به عنوان درس عملی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با پخش برنامه های مختلف ضد فرهنگی از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، ذهن جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده اند و یکی از راه های مقابله همین سفر راهیان نور است.
عالی پور بر اجرایی شدن مصوبات جلسه ستاد راهیان نور استان که در اواخر اسفندماه سال گذشته با حضور استاندار قم برگزار شد، تاکید کرد و گفت: شش کمیته ای اجرایی این ستاد باید جلساتشان را به صورت منظم اجرا و صورتجلساتشان را به استانداری ارسال نمایند تا مشخص شود همه دستگاه ها در اجرای وظایفشان در این زمینه جدی هستند.
وی با بیان اینکه از این پس جلسات ستاد راهیان نور ماهانه به صورت منظم برگزار خواهد شد، اظها کرد: مسئولان کمیته ها باید گزارش اقدامات خود را در این جلسه ماهانه ارائه کنند تا سیاست های کلی در ستاد راهیان نور مشخص و دستور اجرایی شدن صادر گردد.
وی به ضرورت حضور مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی در مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: با استاندار محترم صحبت خواهم کرد که در صورت امکان یکی از جلسات شورای اداری را در یکی از مناطق عملیاتی برگزار کنیم و یا حداقل ترتیبی اتخاذ کنیم که حداقل در طول سال مدیران و مسئولان از این مناطق بازدید کنند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و حضور ایشان در آن مناطق، اظهار کرد: همه در قبال شهدا، ایثارگران و حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی وظیفه داریم و باید این فرصت را که سفر راهیان نور برای مردم فراهم کرده است، مغتنم بشماریم.
جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سپاه استان در خصوص اعزام نزدیک به 18 هزار نفر از مردم ولایتمدار قم به سرزمین های نور اظهار کرد: با توجه به نهادینه شدن فرهنگ راهیان نور، اشتیاق مردم قم برای سفر به مناطق عملیاتی جنوب و غرب بسیار است و اگر حمایت ها و مشارکت دستگاه های استانی نباشد، هر سال شاهد کاهش اعزام خواهیم بود.
رضا حافظی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که یاد دوران دفاع مقدس را نگذارید از یادها برود، این آمدن به مناطق جنگی کار پسندیده ای است اظهار کرد: ایشان در سفرشان به مناطق عملیاتی جنوب در سال گذشته فرمودند که این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمارید و خاطره این سرزمین ها را زنده نگهدارید، لذا همه باید در این مسیر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه سهم زایرین سرزمین های نور از کل جمعیت استان، یک و نیم درصد در سال است،گفت: این آمادگی و ظرفیت در استان است که این میزان به سه درصد از کل جمعیت استان افزایش یابد و این با برنامه ریزی دقیق و مشارکت همه دستگاه ها محقق خواهد شد و دور از ذهن نخواهد بود.
حافظی در پایان به اعزام زائرین قمی به مناطق عملیاتی غرب از اواخر ادیبهشت ماه تا اواخر شهریورماه اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ها برای اعزام علاقه مندان در حال انجام است و امیدواریم با حمایت های استان، امسال با قوت این مرحله از اعزام ها را نیز عملیاتی کنیم.
گفتنی است، نمایندگان دستگاه های دولتی و نهادهای فرهنگی در این جلسه، گزارشی از اقدامات و فعالیت های دستگاه مربوطه را مطرح کردند.
شایان ذکر است، ریاست کمیته های شش گانه ستاد راهیان نور استان قم با عنوان«فرهنگی»، «روایتگری»، «پشتیبانی»، «اعزام و اسکان»، «روابط عمومی و اطلاع رسانی» و «بهداشت و درمان» به ترتیب برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار، فرمانداری، سپاه استان، صداوسیما و دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار