خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قاینات:

سپاه پیش برنده انقلاب تا قله های مقصود است

فرمانده سپاه قاینات گفت: وظیفه اول سپاه حفظ انقلاب و آرمان های حضرت امام(ره) و دوم نقش پیش برندگی انقلاب تا قله های مقصود است.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۱۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حمیدرضا برات زاده در جلسه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این که ما روز دوم اردیبهشت را روز تاسیس سپاه می نمامیم درست است چون در این روز بود که سپاه از سوی شورای انقلاب به رسمیت شناخته شد.

 وی ادامه داد: سابقه ی تشکیل سپاه پاسداران به بدو انقلاب و حتی قبل از انقلاب برمی گردد زمانیکه افرادی مومن و انقلابی با گوش فرا دادن به فرامین حضرت امام(ره) در کمیته انقلاب فعالیت می کردند که بعد زمینه ساز تشکیل سپاه شد.

فرمانده سپاه قاین افزود: در اهمیت و جایگاه سپاه همین بس که امام خمینی(ره) فرمودند "اگر سپاه نبود کشور نبود" و نیز فرمودند "ای کاش من هم یک پاسدار بودم".

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که از نامش مشخص است مخصوص کشور و حکومت خاصی نیست، سپاه همراه انقلاب است هرجا که باشد چه در ایران چه در خارج از ایران.

برات زاده به  وظایف سپاه اشاره کرد و گفت: وظیفه اول سپاه حفظ انقلاب و آرمان های حضرت امام(ره) و دوم نقش پیش برندگی انقلاب تا قله های مقصود است.

وی با بیان اینکه سپاه همواره در همه ی برنامه ها و فعالیتها حضور فعال داشته و خواهد داشت افزود: چون نقش پاسداری از انقلاب را عهده دار است و هرجا مسئولیت سنگین باشد درعرصه های  اقتصادی، فرهنگی و عمرانی به نحو احسن برنامه ها را به انجام می رساند.

وی یادآور شد: امام در جای دیگری فرمودند که "من از سپاه راضی هستم و نظرم برنمی گردد"، این جمله امام بار مسئولیت ما پاسداران را دو چندان می کند چون امام به پاسداران اعتماد داشتند و هر جا گرهی در کار ایجاد می شد به پاسداران می سپردند.

فرمانده سپاه قاین از ویژگی های یک پاسدار ایده آل و حقیقی را داشتن ایمان و اعتقاد عملی به اسلام، سادگی ، تواضع و فروتنی، مردانگی و جوانمردی، غیرت و تعصب دینی برشمرد و گفت: سپاه نباید کهنه شود سپاه باید سپاه بماند.

وی ادامه داد: در اوایل تشکیل سپاه انسان محور بوده و انسان های معتقد و شهادت طلب در سپاه بودند و امروز هم باید همانگونه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار