خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه عشایر فارس:
حجت الاسلام و المسلمین نصراله فاطمی امین: همدلی و همزبانی، حلقه مفقوده ای است که در خانواده ها به خصوص در زوجین جوان در اثنای زندگی دیده می شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۴۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام و المسلمین نصراله فاطمی امین،با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) که در بحار جلد 78 صفحه37 مبنی بر این که (لا تطلب الصفا ممن کدرت علیه ولالوفاء لمن قدرت به ) از کسی که رابطه ات را با او گسسته ای صمیمیت مخواه و از کسی که به او وفا نکرده ای وفا طلب نکن گفت: همدلی و همزبانی حلقه مفقوده ای است که دربعضی خانواده ها به خصوص در زوجین جوان در اثنای زندگی دیده می شود که رشد و نمو و نمود این همدلی و همزبانی و بالندگی آن در خانواده ها وظیفه شرعی شما طلاب عزیز در بحث تبلیغ است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه عشایر فارس،در ادامه با بیان اینکه زوجین در زندگی مشترک خود می بایست همدلی و همزبانی را تقویت کنند، خاطر نشان کرد:دشمن به دنبال از بین بردن انسجام خانواده است فلذا از هر کوششی برای از بین بردن نسل جوان ما دریغ نمی کندکه اولین مرحله و نتیجه عملکرد دشمن، قبل از طلاق به طلاق عاطفی می توان اشاره نمود.

کارشناس مسائل امور تربیتی و خانواده، ماهواره و استفاده نابجا از فضای مجازی را یکی از بزرگترین آسیب های خانواده دانست و افزود: اگر زوجین در امورات خانواده با هم همدل وهم نوا باشند برای چه اوقات فراغت خود را صرف فضای مجازی و ماهواره کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین نصراله فاطمی امین، به نقش پدر به عنوان ستون خانه اشاره کرد و بیان داشت: نقش پدر آن قدر در خانواده اهمیت دارد که در اثر تفکرات مثبت و مدیریت قوی می تواند مادر و فرزندان را به اعلی علیین ودر صورت نداشتن مدیریت و ضعف در توان خود، آنان را به اسفل السافلین بکشاند و همین تحت الشعاع قرار گرفتن نقش مادر که مسئولیت عظیم خانه و خانواده را برعهده دارد را زیر سوال می برد.

زوجین با عنایت به احادیث نبوی و الگو قرار دادن آنها زندگی را اداره کنند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه عشایر فارس، در ادامه گفت: اگر زوجین بخواهند در زندگی مشترک موفق و زندگی شیرین و بدون دغدغه داشته باشند، احادیث ائمه معصومین(ع) و الگو گیری از آنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

نصراله فاطمی امین، در ادامه با اشاره به شبکه هایی که سریال های اجتماعی ماهواره فعالیت می کنندگفت: با نگاه سطحی و ابتدایی به این سریال ها به سادگی می توان دریافت که برای از بین بردن نظام خانوادگی و کمرنگ کردن عطوفت، همدلی و مهربانی بین زوجین کارگردان و تهیه کنندگان این سریال ها چقدر هنرمندانه فعالیت می کنند که در بعضی از این سریال ها 20 قسمت فقط برای از بین بردن یک اعتقاد به ظاهر ساده و کم اهمیت ولی سازمان یافته وقت می گذارند و هزبنه های زیادی را صرف می کنند.

وی در این آیین،به وظیفه خطیر طلاب در تبلیغ صحییح و صریح دین و الگو گیری از معصومین عصمت و طهارت در زندگی خود و دیگران اشاره و خاطرنشان کرد:امروز قدرت نفوذ کلام شما طلاب باید در سطح جهان طنین انداز باشدتا از این طریق بتوانید اسلام ناب و آموزهای دینی را در خود تقویت و به جهان مخابره کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها