خبرهای داغ:
شاه امیریان
ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز نیروی دریایی سپاه مستقر در فارس:
رئیسی با اشاره به نقش یگان های مستقر نیروی دریایی سپا ه در فارس گفت: نیروهای دریایی سپاه فارس بیشتر کار پشتیبانی را انجام می دهند اعم از تعمیر شناورهای موشکی، پشتیبانی رزمایش ها و استقرار در مراکز آموزشی.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۴۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام عبدالحمید رئیسی ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز نیروی دریایی سپاه مستقر در فارس در گفتگو با تنویر ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران با اشاره به نقش سپاه در دوران انقلاب اسلامی به نحوه تاسیس این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: در بدو شکل گیری انقلاب در سال 57 نیاز به یک نیروی با انگیزه، با اخلاص، ولایتمدار، بی توقع و پای کار انقلاب و مطمئن احساس شد که به همین دلیل با فرمان امام خمینی(ره) سپاه پاسدارن در اردیبهشت 58 تشکیل شد. حضور سپاه در درگیری های غرب کشور با منافقین و تجزیه طلبان اولین ماموریت سپاه بود و بعد از آن با شروع دوران دفاع مقدس ماموریت دوم سپاه در دفاع از ایران اسلامی شروع شد.

رئیسی با اشاره به ماموریت های سپاه در دوران انقلاب اسلامی گفت: هر جایی که احساس نیاز و خطر می شد  مثل حفاظت از هواپیمایی سپاه وارد شد و امروز هم شاهد هستیم که سپاه با حضور در جبهه ی مقاومت اسلامی در کشور عراق و سوریه و تشکیل  جبهه ی مستضعفین در مقابل زیاده خواهی های استکبار مثل آمریکا، اسرائیل و  غیره ایستاده است. 

وی اضافه کرد:  امروز  نهاد مقدس سپاه پاسداران  الگویی شده است که یک نیروی متعهد مسلمان می تواند حضور و نقش جدی در کشورش داشته باشد.

ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز نیروی دریایی مستقر در فارس  با اشاره  به تشکیل نیروی دریایی سپاه بیان داشت:  سال 64  امام راحل طی پیامی به فرماندهی وقت سپاه آقای محسن رضایی تشکیل سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی خواستار شدند.

رئیسی افزود:  نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس در عملیات های دریایی و امنیت حوزه شمالی خلیج فارس نقش بسزایی ایفا کرد. بعد از دوران دفاع مقدس نیز نیروی دریایی ماموریت جدیدش در حوزه خلیج فارس از نقطه ی صفر مرزی آبادان تا نقطه ی صفر مرزی پسا بندر در استان سیستان بلوچستان  تعریف شد و امروز الحمدلله نیروی دریایی قدرتمند داریم.

وی اضافه کرد: ماموریتی نیروی دریایی سپاه حفظ امنیت،کنترل و رصد ناوهای دشمن در آب های جنوب کشور است، کوچکترین تحرک دشمن از دید ما پنهان نیست. استقرار ما در آبهای خلیج فارس توانسته است امنیت را برای کشورهای حوزه خلیج فارس به ارمغان بیاورد. جالب است بدانید فرمانده نیرودی دریایی سپاه می گفت آمریکایی ها را مجبور کردیم در مکالماتشان  با ما فارسی صحبت کنند.

ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز نیروی دریایی سپاه مستقر در فارس بیان داشت:  آخرین حضور جدی و به رخ کشیدن قدرت و استحکامات و تجهیزات نیروی دریایی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 9 در اسفند 93 بود.  

رئیسی با اشاره به نقش  یگان های مستقر نیروی دریایی سپا ه در فارس گفت: نیروهای دریایی سپاه فارس بیشتر کار  پشتیبانی را انجام می دهند اعم از تعمیر شناورهای موشکی، پشتیبانی رزمایش ها و استقرار در مراکز آموزشی.
ارسال نظرات
پر بیننده ها