امام جمعه ابرکوه:

اجرای طرح«طریق الرضا»درابرکوه با 3میلیاردتومان اعتبار/ عنوان خلیج فارس لایتغیّر و همیشه فارس است

امام جمعه ابرکوه در خطبه ها نماز جمعه تاکید کرد: برای حفظ سلامت از سوی معاونت راهنمایی توصیه شده؛ راکبین موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمایند و این دستور را برای خود و فرزندان تان در شهر یک فرهنگ کنید که بچه ها و بزرگتر ها بدون کلاه ایمنی سوار موتور نشوند.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۱۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در آستانه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ضمن گرامیداشت یاد شهید منتظر قائم اظهار داشت: در پنجم اردیبهشت سال 59 تفنگداران امریکایی در عملیاتی به نام «دلتا» با هدف آزاد کردن نیرو های امریکایی که در لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان در 13 آبان 58 به گروگان گرفته شده بودند وارد ایران شده و در صحرای طبس فرود آمدند. 

حسینی افزود: در این عملیات 132 نظامی با 8 هلی کوپتر، 3 هواپیمای باربری مشارکت داشتند اما به لطف خدا در اولین لحظات عملیات طوفان شن آغاز شد و در لحظه پرواز با نبود دید کافی پرنده های آهنین به هم برخورد کرده و 8 تن از نظامیان امریکایی در شعله های آتش سوختند و سر انجام این توطئه ناکام ماند و ما بقی نظامیان فرار کردند. یکی از هلی کوپتر های به جا مانده که مدارک عملیات در آن بود به دستور بنی صدر بمباران شد و مدارک از بین رفت.

 شورای شهر و روستا جلوه ای از  همدلی و همزبانی دولت و ملت است

امام جمعه ابرکوه با تشکر از اعضای شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: شورا یکی از نماد های مشارکت مردم در امر سرنوشت خودشان می باشد که در خصوص توسعه شهر و روستا و ترویج خدمات، نقش آفرین هستند و به  نوعی حلقه اتصال بین دولت و ملت و جلوه ای از همدلی و همزبانی است.

 عنوان خلیج فارس لایتغیّر و همیشه فارس است

وی با نزدیک شدن به روز ملی خلیج فارس و روز انجام عملیات بیت المقدس در سال 61  تاکید کرد: عنوان خلیج فارس که برای حوزه جنوبی ایران از عهد قدیم تا کنون بوده عنوانی لایتغیّر است ، حسادت ها، کینه ها و تنگ نظری مرتجعین عرب موجب شده در مواردی تحریف تاریخ نمایند و به زعم خودشان عنوان عربی به آن بدهند اما حقیقت این است که این خلیج ، همیشه فارس است.

 

 

برگزاری رزمایش رهروان فاطمی، مدافعان مکتب علوی
حسینی افزود: یاد و خاطره شهدای افتخار آفرین عملیات بیت المقدس را گرامی میداریم و به روان پاکشان درود میفرستیم و در همین راستا رزمایش رهروان فاطمی، مدافعان مکتب علوی که در حال برگزاری است و آرزوی توفیق برای دلیر مردان بسیجی که با هدف آموزش مقابله با دشمن در ماموریت پدافند غیرعامل، مقابله با نا آرامی ها، دفاع از کوی و برزن، مقابله با تهدیدات نرم وسخت و نیمه سخت دارند تلاش می کنند، داریم.

 اجرای طرح «طریق الرضا» در ابرکوه  با سه میلیارد تومان اعتبار توسط آستان قدس رضوی/ امضاء طومار جهت احداث مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا (ع) در شهرستان

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: یکی از برنامه های اصولی آستان قدس رضوی، احداث مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا (ع ) در طول مسیر زیارتی از طبس تا ناحیه جنوبی کشور می باشد که هنوز چنین مرکزی بین راهی تاسیس نشده و به همین دلیل شورا پیگیر مجوز آن برای شهرستان ابرکوه هستند و مذاکرات و هماهنگی های اولیه هم صورت گرفته است.


حسینی از نماز گزاران درخواست کرد: طوماری در خصوص مطالبه مردمی نیز تهیه شده پس از اقامه نماز امضاء کنید، چرا که همه ما براین باوریم که ابرکوه منزلگاه امام رضا (ع)، باید رنگ و بوی امام هشتم به صورتی پُر وفور در تمام جلوه های شهریش به چشم و استشمام شود. همچنین طرح «طریق الرضا» نیز مسیر ابرکوه است که سه میلیارد تومان هزینه در بر دارد و از ناحیه آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد.

 آغاز کار پروژه توسعه بیمارستان خاتم الانبیاء در آینده ای نزدیک

وی یادآور شد: «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» شعار هفته سلامت است و این شعار ضرورت حفظ بهداشت در امر تغذیه را توصیه می کند. در سال گذشته با پیگیری های به عمل آمده در امر تامین پزشک بیمارستان، فعال سازی درمانگاه ها و پاسخگویی به مطالبات درمانی تحول خوبی در شهرستان صورت گرفته و کار پروژه توسعه بیمارستان هم بزودی آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان داشت: طرح تحول سلامت از مهمترین طرح ها و برنامه های دولت در کل کشور می باشد که در ابرکوه هم با 7 محور اجرا شده است. کاهش پرداخت ویزیت درمان، طرح ماندگاری پزشکان متخصص، ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء خدمات ویزیت در بیمارستان، طرح هتلینگ و زیبا سازی فضای داخلی بیمارستان از جمله آنهاست .

 کمک به مردم یمن

حسینی گفت: به رغم اعلام آتش بس از طرف حکومت وهابی سعودی باز هم نقض عهد را شاهد بودیم که ظرف دو روز گذشته کودکان و زنان و مردم ستم دیده یمن را به خاک وخون کشیدند و از نشست هواپیمای ایرانی حامل کمک های بشر دوستانه در صنعا ممانعت کردند.


امام جمعه ادامه داد: لذا شما مردم عزیز با اشتیاق از چادر کمک به مردم یمن که توسط کمیته امداد امام(ره) در مراسم نماز جمعه برپا شده، استقبال نماید، تا شاهزاده سعودی بفهمد که اگر چه با حماقت تمام به صد خلبان سعودی که مردم بی دفاع یمن را بمباران کردند یکصد خودرو لوکس 500 هزار ریال سعودی جایزه می دهد، اما سرانجام ننگ وخفت ابدی برای حکام وهابی سعودی، در تاریخ ماندگار و به لطف خدا بینی آنها به خاک مالیده خواهد شد.

 توصیه استفاده از کلاه ایمنی به موتورسواران

وی در پایان متذکر شد: برای حفظ سلامت از سوی  معاونت راهنمایی توصیه شده؛ راکبین موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمایند و این دستور را برای خود و فرزندان تان در شهر یک فرهنگ کنید که بچه ها و بزرگتر ها بدون کلاه ایمنی سوار موتور نشوند.

ارسال نظرات