رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه طرح کارگروه زنان وخانواده مجمع عالی بسیج استان گیلان، برای تقویت و ترویج حیا در بین زنان، تدوین شده است، گفت: تقویت باورهای دینی، هویت یابی بانوان وتصحیح نگرش ها نسبت به جایگاه زن، موجب تقویت حیا در زنان می شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۵۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سیده طاهره دلخوش، در سومین مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس با اشاره به اینکه مسئله حیا زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار و پرداختن به آن، نیازواقعی جامعه امروزی است، اظهارکرد: باتوجه به بررسی های به عمل آمده، وضعیت حیاء زنان و دختران جوان در جامعه نگران کننده است.

وی عوامل فرهنگی و اعتقادی،عوامل بیولوژیکی و روانی، عوامل اجتماعی و عوامل سیاسی را موجب ترویج بی حیایی و بی عفتی در برخی از زنان دانست و عنوان کرد: عوامل فرهنگی و اجتماعی مانند عدم شناخت و آگاهی، ضعف ایمان و تاثیرپذیری ازفرهنگ غرب، خانواده، جامعه و محیط های آموزشی هستند.

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان افزود: طرح کارگروه زنان و خانواده مجمع عالی بسیج استان گیلان، برای تقویت و ترویج حیا در بین زنان، تدوین و در این جلسه، با رای اعضا مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در این جلسه، به تصویب می رسد.

دلخوش هدف از این طرح را ترویج و تقویت حیا در مادران و دختران جوان دانست و گفت: تنویر و آگاه سازی خانواده ها در مورد عواقب و پیامدهای منفی بی حیایی زنان در جامعه، از دیگر اهداف این طرح است.

وی راهکارهای تحقق این طرح را تقویت باورهای دینی در زنان و هویت یابی بانوان عنوان و بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای مادران وکرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها، بهره گیری ازظرفیت آموزش وپرورش، صدا وسیما، رسانه های جمعی و بسیج اقشار، تامین اوقات فراغت زنان، ایجاد پایگاه ها و مراکزمشاوره رایگان ازجمله ی دیگر راهکارهاست.

رئیس مجمع سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان تاکید کرد: تصحیح نگرش های موجود در جامعه نسبت به جایگاه زن، از راهکارها و همچنین نتایج این طرح است.

ارسال نظرات