رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بسیج خواستار شد؛

برخورد جدی دستگاه انتظامی با گروههای ترویج دهنده فساد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دستگاه های انتظامی و قضائی باید با گروه هایی که گسترش دهنده انواع فساد هستند برخورد جدی و محکم داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۶۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به عوامل مختلف بد حجابی گفت: یکی از عوامل به وجود آورنده بد حجابی عامل درونی است که ممکن است ناشی از مشکلات خانوادگی و بی توجهی والدین باشد عامل دیگر قرار گرفتن جوانان در جمع های دوستانه نامناسب و تبلیغات و جو سازی های فضای مجازی بیگانگان می باشد.

وی ادامه داد: دور شدن از مبانی دینی و ارزشی عامل دیگری است که فرد را به سمت بدحجابی و بی حجابی سوق می دهد به تاخیر افتادن ازدواج به دلایل اقتصادی یا دلایل دیگر نیز ممکن است در قالب خودنمایی و جلوه گری بروز و ظهور پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عامل اصلی برای مقابله با معضل بدحجابی توجه به مبانی ارزشی و کرامت های انسانی است عنوان کرد: برای بهبود وضعیت حجاب باید از آموزش و پرورش شروع کرد، تعلیماتی که در آموزش و پرورش به دختران و پسران داده می شود باید از نظر اعتقادی آن قدر محکم باشد که عفت و ایمان آنان را در هر شرایطی حفظ کند.

وی در ادامه افزود: پایگاه اصلی رشد نوجوانان در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب اول خانواده و محیط زندگی افراد و بعد از آن آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاه ها است در واقع این مراکز می توانند جهت دهی مثبتی به قضیه حجاب داشته باشند.

سالک کاشانی ضمن طرح این موضوع که مسئله عفاف و حجاب قانونمند است ابراز کرد: ارگان های دولتی و فرهنگی باید مواد قانونی مرتبط با حجاب را در دستگاه های خود اجرایی کنند طبیعتا میزان اجرای این قانون بستگی مستقیمی به همت و اعتقاد آنان به قوانین دارد.

نماینده مردم اصفهان در خاتمه اظهار داشت: طبیعی است که دستگاه های انتظامی و قضائی نیز باید با گروه هایی که گسترش دهنده انواع فساد هستند برخورد جدی و محکم داشته باشند.

ارسال نظرات