روستای ماجلان بهشتی در کوه‌های خلخال و تالش / جاده ای 34 ساله و ناتمام که مردمانش هنوز در آرزوی پایان آن هستند

روستای باستانی ماجلان با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز یکی از روستاهای دیدنی کشورمان در جنوب شرقی استان اردبیل واقع شده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۷۶۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،روستای باستانی و گردشگری ماجلان با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز یکی از روستاهای دیدنی کشورمان در جنوب شرقی استان اردبیل واقع شده است.

این روستا از شمال و شمال شرقی مشرف به استان گیلان است و در مسیر راه گردشگری  فومن ماسوله ، ماجلان خلخال قرار گرفته است

زندگانی مردمان این روستا از راه کشاورزی، دامداری‌ و باغداری است  و کسانی که گرفتار بیماری ریوی و تنفسی هستند این روستا با آب هوای خالص و اکسیژن ناب محلی برای درمان بیماران است.

این روستا در سال‌های اخیر با توجهات اداره میراث فرهنگی وگردشگری استان اردبیل به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده و با اتمام جاده شال ، ماجلان ماسوله شاهد رونق گردشگری در این روستا خواهیم بود.

روستای ماجلان ( ماجولان ) به لحاظ نزدیکی به شهر ماسوله گیلان و ارتباطات فرهنگی این روستا با روستاها وشهرهای گیلان از دیر و باز نامی آشنا در بین مردم گیلان دارد.

بعد از گذر از روستای ماجولان دیگر طبعیت کوهستانی به طییعت جنگل تغییر یافته و ارتفاع رفته رفته کمتر می شود و تا نزدیکی اولین روستاهای استان گیلان در کنار دست شهر ماسوله زیبایی مسیر جنگلی هر مسافری را برای یکبار دیدن به این مسیر می کشاند.

 از ماسوله تا شهر کلور در بخش شاهرود خلخال فقط 50 کیلومتر فاصله است که ساخت جاده خلخال شال ماجولان ماسوله 17 روستای مسیر را نیز توسعه خواهد بخشید.

ساخت این جاده در سال 1360 آغاز شده ولی هنوز پس از سی و چهار سال هنوز تمام نشده است.

 

 

ارسال نظرات