در اردیبهشت ماه در اردوگاه حضرت ابوالفضل منطقه "به چین" روستای علی آباد شهرستان تفت برگزار شد .حدود 800 نفر بسیجی در قالب چهارگردان امام حسین (ع) از سراسر شهرستان تفت حضور پیدا کردند .
کد خبر: ۸۵۱۳۷۸۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج:صبح روز اول رزمایش عملیات استقرار در محل اجرا شد و گردانهای بسیجی پس از حضور در منطقه رزمایش در مکانهایی که از پیش مشخص شده بود به برپایی چادر اقدام کردند . پس از برپایی چادرها و توزیع امکانات و تجهیزات بین گردانها و سازماندهی عملیاتی نیروها ، کلاسهای آموزشی آغاز شد .

کلاسهای آموزشی شامل آموزش پدافند غیر عامل و پدافند دورادور ، کلیات ضداغتشاشات ، کلیات کمین و کلیات تاخت به تفکیک وظایف عملیاتی که برای هرگردان در نظر گرفته شده بود اجرا شد .

پس از پایان کلاسها، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجه الاسلام روغنیان ، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفت برگزار شد . در بین دو نماز نیز ، سرهنگ دوم پاسدار علی اصغر سلمانی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت به بسیجیان خیر مقدم گفت . ایشان ضمن تشکر از حضور بسیجیان در این رزمایش گفت : امروز آمریکا و سایر ابرقدرتها از بسیج واهمه دارند وحاضران با فریاد های کوبنده ، شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر آل سعود و مرگ بر انگلیس سردادند.

برنامه های عصر روز اول رزمایش با کلاسهای آشنایی با تجهیزات ضد شورش ، آشنایی و کار عملی با قطب نما و آموزشهای حفاظتی برای گردانهای مختلف آغاز شد . سپس کلاسهای سیاسی با موضوع دشمن شناسی برای بسیجیان برگزار شد . در یکی از این کلاسها ، هادی سیاسی بسیج جناب آقای دهقانپور سخنرانی کرد. آقای دهقانپور گفت : برای دشمن شناسی باید به صحبتهای رهبری توجه کرد . ایشان از بین یاران حضرت علی ( ع ) ، به عمار اشاره بیشتری می کنند زیرا در جنگ صفین با شناساندن دشمن به افراد نا آگاه هر دو جبهه ، باعث هدایت افراد می شد و دشمنان و جاهلان ناآگاه را با روشنگریهای خود به دوست تبدیل می کرد . پس از پایان کلاسها وقت نماز مغرب و عشا فرارسید که به امامت حجه الاسلام غفوری ، امام جمعه محترم تفت برگزار شد . در مراسم نماز جمعی از مسئولان شهرستان ازجمله فرماندار، جناب آقای زارع نیز حضور داشتند .پس از نماز نیز مراسم دعای کمیل با شور خاصی برگزار شد .



در شب اول رزمایش ، برنامه پیاده روی در از ساعت 23:30 آغاز شد . در این شب که به علت نبود ماه در آسمان ، هوا بسیار تاریک بود ، پس از طی مسافتی در تپه های اطراف ، گردانهای شرکت کننده با انفجاراتی که توسط نیروهای خرابکار دشمن فرضی انجام شد روبرو شدند . خوشبختانه این انفجارات تلفات در پی نداشت و نیروها توانستند پس از اجرای برنامه خود به سلامت به مقر اصلی بازگردند . پیش از این برنامه ، کلیه نیروها از ویژگیهای رزم شبانه در کلاسها آگاه شده بودند و سعی شد آن آموزشها در این برنامه تمرین شود .



صبح روز دوم رزمایش با صبحگاه اقتدار آفرین گردانهای بسیج آغاز شد . مهمان ویژه این برنامه سردار بافقی ، مشاور سردار نقدی فرمانده سازمان مقاومت بسیج بود . پس از برگزاری مراسم مرسوم صبحگاه ، سردار بافقی صحبت کرد. سردار بافقی گفت : افتخارم اینست که در بین شما بسیجیان حضور دارم و بدانید که دشمن از شما به شدت واهمه دارد و قدر این روحیه بسیجی را بدانید . در ادامه مراسم پرچم برگزار شد . در این مراسم فپرچم " یا فاطمه الزهرا " توسط پدر شهید " سعید کیوانی فر " به نمایندگی از خانواده شهدا به نماینده بسیجیان داده شد و از ایشان خواسته شد تا راه شهدا را ادامه دهند و حرمت خونشان را پاس بدارند .


پس از پایان برنامه صبحگاه ، عملیات ضد اغتشاش اجرا شد . در این عملیات که یکی از گردانهای بسیج حضور داشتند ، بخشی از نیروها نقش معترضان فرضی به مشکلات معیشتی را بازی کردند که با تحریک و جو سازی عده ای فرصت طلب ، اعتراض مسالمت آمیز آنها به خشونت می انجامد و برای حفظ امنیت جامعه، گروهان ضد شورش وارد میدان شده و با دستگیری سران اغتشاش آن را می خواباند . بقیه اغتشاش گران نیز که بدون سردسته مانده اند توسط ماشین آتش نشانی با پاشیدن آب متفرق می شوند .



ارسال نظرات