جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور با اشاره به اهمیت مدیریت در مصرف برق گفت: مهمترین اقدام صرفه‌جویی است.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۰۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد امیرخانی در همایش مدیریت مصرف برق ویژه بسیج کارمندان ادارات استان قزوین که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق این استان برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت در مدیریت مصرف برق یکی از کارهای بسیار مهمی است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت در مصرف برق افزود: مهمترین کار در این زمینه صرفه‌جویی است.

جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور تلاش‌های کارکنان برق را تلاش مجاهدانه عنوان و بیان کرد: چون در ارزیابی مدیران شاخصی برای مدیریت مصرف نداریم پیشنهاد می‌شود این شاخص در ارزیابی مدیران اضافه شود.

امیرخانی با اشاره به نقش بسیج ادارات در مدیریت مصرف برق ادامه داد: با توجه به نقش بسیج ادارات در مدیریت مصرف برق می‌توان با مشارکت بسیج در مدیریت مصرف برق یکی از کارهای بسیار مهم را انجام داد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این همایش با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق و نقش بسیج در ترویج آن اظهار کرد: گران بودن برق، رشد سریع مصرف و آلاینده بودن از مهم‌ترین دلایل مدیریت مصرف برق است.

سیدباقر بابایی چگینی اضافه کرد: برای مدیریت مصرف برق باید از تمام ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد که یکی از آنها ظرفیت فراوان بسیج ادارات است.

وی با ارائه راهکارهای مختلف مدیریت مصرف برق تأکیدات تعالیم دینی و فرهنگ اسلامی را از مهمترین عوامل ضرورت بهینه‌سازی مصرف برق عنوان کرد.

نوربخش صادقی نیز یکی از کارشناسان سازمان سابا در این همایش در بخشی از سخنان خود ضمن مقایسه آماری بین کشور ایران با سایر نقاط دنیا بیان کرد: 40 درصد انرژی کشور در بخش غیرمولد است.

وی ضمن با اهمیت خواندن نقش برچسب انرژی و ممیزی انرژی استقرار سیستم مدیریت انرژی را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: سیستم مدیریت انرژی سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با یک روش منظم به سمت بهبود مستمر عملکرد انرژی بروند.

این کارشناسان سازمان سابا تصریح کرد: استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، سرویس سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، استفاده از پنجره‌های دوجداره، عایق‌کاری مناسب تأسیسات، بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند نوین، خاموش کردن تأسیسات در زمان تعطیلی ادارات از جمله روش‌هایی است که می‌تواند مصرف و هزینه‌های برق را کاهش دهد.

مسئول بسیج کارمندان استان قزوین نیز در ابتدای این همایش عنوان کرد: ایجاد حساسیت نسبت به مدیریت مصرف برق در بین همکاران در سطح ادارات این استان مهم‌ترین انتظار از بسیج ادارات است.

محمداسماعیل طاهرخانی ادامه داد: در نظر داریم در شش ماه نخست سال امسال مصرف برق را کاهش دهیم و با هماهنگی انجام شده در نظر است به صورت دوره‌ای مصرف برق را بررسی کنیم که آیا کاهش یافته است یا خیر و از همکاران و فرماندهان بسیجی که در این زمینه فعال باشند، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار