امام جمعه تبریز:

غرب آرزوی محدود سازی فعالیت های نظامی ایران را به گور خواهد برد

آیت الله مجتهد شبستری گفت: کشور های غربی در مذاکرات مطرح می کنند که توان نظامی ایران باید کاهش یافته و تحت نظارت قرار گیرد اما بدانند که آنان هیچ گونه حقی در این خصوص ندارند و نمی توانند چنین جسارتی کرده و آن را در مذاکرات مطرح کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۰۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، گفت: ماه رجب فضیلت ذاتی دارد چرا که رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر اکرم(ص) و رمضان ماه امت اسلامی است و خوشا به حال آن ملتی که با تقرب به سمت خداوند متعال در صدد پیشرفت و تقرب معنوی باشد.


وی با تبریک به مناسبت ولادت مسعود حضرت امام جواد(ع) با بیان این مطلب که ایشان دارای فضائل و برکات وجودی فراوانی بودند، افزود: مأمون، معاصر امام جواد(ع) بود و امام بخش بزرگی از زندگانی خود را همزمان با او به‏سر برد. مأمون به‏منظور کسب پیروزی نهایی و قطعی براندیشه شیعی امامی، چه در زمان امام هشتم و چه در زمان امام جواد کوشش‏های فراوانی را به‏عمل آورد. او پس از آن‏که اشتباه گذشتگانش را نسبت به رفتار با ائمه اهلبیت تجربه کرده، سعی نمود که با آنان با روش نو و در نوع خود بی‏نظیر که در پس آن نیرنگ سخت‏تر و توطئه بزرگ‏تر نهفته بود، رفتار کند. تشکیل جلسات، مباحثه‏های علمی و دعوت از فقها و متکلمین و عالمان نامدار، برای بحث و جدل علمی، بدین منظور بود که چه امام رضا و چه امام جواد (علیهماالسلام) را که خردسال هم بود، حداقل در یک مسأله علمی شکست دهند و بدین‏وسیله لیاقت، محبوبیت و وجهه مذهبی و مردمی آن‏ها را زیر سؤال برد و با شکست امام، در مسأله امامت، مذهب تشیع از مبنا سقوط کند و برای همیشه ستاره شیعه و امامان شیعه خاموش گردد و بدین‏ترتیب بزرگترین منبع و مصدر مشکلات و خطراتی که مأمون و دیگر حاکمان غاصب را تهدید می‏کند، از میان بردارد و می‏گفت: چیزی از این‏که منزلت او کاسته شود، نزد من محبوبتر نیست.


خطیب جمعه تبریز ادامه داد: بعد از شهادت امام رضا(ع) نیز این مرد به جهت رسیدن به مقاصد، راه خود را ادامه داد و توطئه خود را علیه حرکت تشیع و موقعیت اجتماعی آن، که حکومت عباسیان را تحت تأثیر قرار داده بود، ادامه داد. مأمون که بالای سر هر کسی یک خبرچین داشت و کنیزکان خود را برای جاسوسی به هر که می‏خواست هدیه می‏داد و ازدواج دخترش ام حبیبه با امام رضا(ع) و دختر دیگرش‏ ام الفضل با امام جواد(ع) نیز بیشتر به‏منظور اطلاع‏یابی و جاسوسی بود، او با این خصوصیات قطعاً از حرکت‏های شیعی بعد از امام رضا(ع) و ارتباط‏شان با امام جواد(ع) مطلع بود و به توانایی حضرت جواد علی‏رغم خردسالی نسبت به پاسخ تمامی مسایل دقیق و مشکل کاملاً آگاهی داشت.


آیت الله مجتهد شبستری با یادآوری پنجم اردیبهشت ماه سال 59، سالروز واقعه طبس، بیان کرد: همانطوری که امداد های غیبی به صورت آشکارا نصیب ملت ایران گردید و شن های بیابان طبس  به امر خداوند متعال مثل سجیل، مامور به ویران کردن نظامیان آمریکایی شدند، همگان مشاهده کردند که خداوند متعال حامی این انقلاب بوده و رضایت خود را با امداد های غیبی به همگان نشان می دهد.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان جمهوری اسلامی ایران و با بیان این مطلب که  امام بزگوار در اوایل انقلاب با تدبیر خویش جلوی انحلال ارتش را گرفتند، افزود: امام راحل ملت ایران، در ابتدای انقلاب اسلامی با درایت هرچه تمام تر در برابر این خواست افرادی در داخل و خارج از ارتش که خواهان انحلال ارتش بودند ایستادند و نه تنها از ارتش دفاع کردند، بلکه با اعلام روز ارتش، زمینه ایجاد روحیه انقلابی در میان ارتشیان را فراهم آوردند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این مطلب که جنایات آمریکا نسبت به کشور های جهان سوم، لا تعد و لا تحصی است، اقزود: توان نظامی نیروهای مسلح باید ارتقا یابد و این یک دستورالعملی است که از سوی یگانه دیدبان تیز بین انقلاب، مقام معظم رهبری بیان گردیده است، چرا که تجهیزات نظامی هر چه قدر از قوت و قدرت بالایی برخوردار باشد، فکر تهاجم را از اذهان دشمنان این مرز و بوم بیرون خواهد کرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشور های غربی در مذاکرات مطرح می کنند که توان نظامی ایران باید کاهش یافته و تحت نظارت قرار گیرد اما بدانند که آنان هیچ گونه حقی در این خصوص ندارند و نمی توانند چنین جسارتی کرده و آن را در مذاکرات مطرح کنند و هرگز اجازه نخواهیم داد این آرزو محقق شود و این آرزو را به گور خواهند برد.


عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مردم یمن مردمی معمولی نیستند و با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت خواهند کرد. این تهاجمات و تجاوزات، نتیجه ای جز تلفات هزاران نفر از مردم مسلمان ومظلوم یمن نداشته است. مردم یمن معتقدند عوامل اصلی قدرت، صبر و توکل است و به همین خاطر در مقابل این تهاجمات ملت قهرمان یمن هرگز تسلیم  این زورگویی ها نخواهد شد.


وی در پایان با بیان این مطلب که بینی عربستان در این جنگ نابرابر باید به خاک مالیده شود، افزود: اگر یمن باب المندب را ببندد عربستان با پای خود در منجلاب گیر خواهد کرد.


منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظرات