موسی زاده
كارمند نمونه مركز دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي:
سعيد صمدي كاغذ بازي و بروكراسي موجود در ادارات و دستگاه ها را مشكل اصلي نظام اداري عنوان مي كند.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۰۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سعيد صمدي كارمند نمونه مركز دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در گفتگو با کارمندپرس،درباره مشكلات نظام اداري كشور گفت: به نظر من مشكل اصلي كه نظام اداري آن با درگير است بحث بروكراسي و كاغذ بازي است.

متاسفانه حجم بالاي نامه نگاري ها زمينه ساز خيلي از مشكلات دستگاه ها و ادارات شده است.اين معضلي است كه سال هاست بخش اداري كشور با آن درگير است و با گذشت سال ها و مشخص شدن زيان هايي كه موضوع كاغذبازي در دستگاه هاي دولتي به وجود آورده است، هيچ تغييري نكرده و اين روند همچنان ادامه دارد.

صمدي افزود: موضوع كاغذ بازي همچنين موانع زيادي را به وجود آورده و سبب نارضايتي ارباب رجوع را هم فراهم كرده است. اين معضل سبب مي شود شخصي كه براي انجام كاري به يك اداره يا يك دستگاه دولتي مراجعه مي كند يك هفت خوان پيش رويش داشته باشد و از اين اتاق به اتاق برود و همين انرژي زيادي را هم از كارمند و هم مراجعه كننده مي گيرد.

وي حقوق پائين را از ديگر دلايل ضعف داشتن سيستم اداري بر شمرد و ادامه داد: البته از مسئله معيشت و نقش آن در گسترش فساد اداري هم نمي توان گذشت. وقتي يك كارمند تامين باشد، به طور حتم مشغله ذهني ندارد و فكرش آزاد است و همين باعث بالا رفتن راندمان كاري مي شود. اين در صورتي است كه با شرايط موجود متاسفانه كارمندان با توجه به اينكه از نظر مالي با حقوقي كه از اداره مي گيرند، نمي توانند زندگي شان را بچرخانند، همواره فكر و ذهنشان درگير است و اين بازدهي كاري را پائين مي آورد.

كارمند نمونه مركز دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي با اشاره به اينكه براي حركت در مسير سلامت نظام اداري و عاري شدن آن از مشكلات موجود بايد تدبير جدي صورت بگيرد، اظهار داشت: معتقدم بايد موانعي بر سر راه تسريع كارهاي اداري وجود دارد برداشته شود. به عنوان نمونه همين بحث كاغذبازي بايد كاهش پيدا كند و نامه نگاري ها كمتر شود. در صورتي كه اين اتفاق بيفتد به طور حتم در ادارات شاهد خواهيد بود كه هم كارها با سرعت بيشتري انجام مي شود و هم ارباب رجوع با رضايت بيشتري از اداره خارج مي شود.

صمدي درباره طرح تكريم ارباب رجوع كه چند سالي است در نهادهاي دولتي اجرا مي شود، تصريح كرد: اين طرح در اداره اي كه شاغل هستم به بهترين نحو اجرا مي شود و شما اگر مراجعه كنيد مي بينيد كه ارباب رجوع معطلي ندارد و كارش خيلي زود انجام مي شود. اميدوارم اجراي اين طرح در ساير ادارات و دستگاه ها هم شكل عملي تري به خودش بگيرد.

انتهای پیام.

ارسال نظرات