آیت الله نمازی:

ویرانی زیرساخت های یمن؛ ارمغان آل سعود از تجاوز نظامی

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهارامیدواری کرد آمریکایی ها و کشورهای 1+5 در تنظیم و نگارش متن نهایی تفاهم نامه هسته ای عاقلانه تصمیم بگیرند و از موضع برتری طلبی برخورد نکنند و حقوق قانونی و مشروع ملت ایران را به رسمیت بشناسند.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۱۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به سفر روز چهارشنبه تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم و نگارش نهایی متن تفاهم نامه با آمریکا و کشورهای 1+5 گفت: در تنظیم و نگارش متن نهایی تفاهم نامه همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید داشت همه تحریم ها باید یک جا برداشته شود.

 

آیت الله نمازی تصریح کرد: آمریکایی ها و کشورهای 1+5 در تنظیم و نگارش متن نهایی تفاهم نامه هسته ای عاقلانه تصمیم بگیرند و از موضع برتری طلبی برخورد نکنند و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

 

پیش بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکست ائتلاف عربی، غربی تحقق یافت

وی در ادامه با اشاره به ائتلاف عربی، غربی در حمله به کشور کوچک یمن گفت: ائتلاف عربی، غربی در حمله به  این کشور کوچک بعد از 28 روز بمباران مراکز اقتصادی و غیر نظامی و خانه های مردم ومقاومت مردم یمن با شکست ائتلاف عربی غربی به پایان رسید و آل سعود از این اقدام جنایتکارانه خود هیچگونه نتیجه سیاسی و نظامی از این همه کشتار و ویرانی خانه ها و بیمارستان های کشور یمن به دست نیاورد.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: ماهیت اصلی شورای امنیت و مدعیان دمکراسی و حقوق بشر با حمایت از جنایات آل سعود در یمن بیشتر از گذشته برای ملت های جهان آشکار شد و آنها رسوا شدند.

 

وی افزود: هدف آل سعود از حمله به یمن بازگرداندن منصور هادی رییس جمهور و تحمیل او به ملت یمن بود اما ملت مسلمان یمن با شعار عاشورایی هیات من الذله در برابر آنها مقاومت کردند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در روزهای آغاز حمله آل سعود به یمن پیش بینی کرده بود که بینی مسؤولان عربستان در حمله به یمن به خاک مالیده خواهد شد این پیش بینی امروز بعد از 28 روزاز آغاز حمله آل سعود به یمن با شکست عربستان تحقق یافته است.   

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و نامگذاری این روز توسط امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و یاد آورشد: دشمنان اسلام و منافقین در سال 58 با انتشار شب نامه هایی در پادگان ها مبنی بر غیر مردمی بودن ارتش، خواستار منحل شدن ارتش شدند و این توطئه دشمن برای انحلال ارتش با تأکید بر ادامه فعالیت ارتش توسط امام خمینی(ره) مبنی بر این که ارتش باید بماند خنثی شد و نتیجه آن نیز، ایثارها و فداکاری های ارتش در دفاع مقدس و بعد ازآن بود.

 

در ماه رجب خداوند بندگانش را در کلاس درس معرفت شناسی نشانده

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه های مبارک رجب ، شعبان و رمضان و اعیاد اسلامی در این ماهها گفت: پیامبر اکرم در باره ماه رجب فرمود، ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان، ماه من است و ماه رمضان ماه خدا است.

 

وی افزود: ماه رجب ماه معرفت شناسی، استغفار و ماه مناجات و دعا و خلوت کردن بندگان صالح خدا با معبود و معشوق حقیقی که رب العالمین است، لذا این ماه را باید غنیمت شمرده چرا که همانگونه که تاکنون 1436 ماه رجب گذشته است، این ماه رجب هم  به سرعت می خواهد گذشت.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: در این ماه خداوند بندگان خودش را در کلاس درس معرفت شناسی نشانده تا از درس معرفت  هر آنچه مورد نیاز آنها است بیاموزند.

 

تأکید آیت الله نمازی به مسؤولان کشور و استان اصفهان و منطقه برای توسعه و پیشرفت منطقه اردهال کاشان

آیت الله نمازی در ادامه از امام باقر(ع) به عنوان ولی نعمت مردم ایران به ویژه برای مردم کاشان و توابع این شهرستان دانست و گفت: در سال 113 هجری قمری مردم چهل حصاران قدیم، کاشان امروز تعدادی از جوانان خود را به مدینه نزد امام باقر(ع) فرستادند تا نماینده خود را برای ارشاد آنها به مشهداردهال کاشان اعزام کند و امام فرزند خود سلطانعلی را به عنوان نماینده خود به مشهد اردهال کاشان اعزام کرد و عاقبت در این منطقه مانند جدش امام حسین(ع) به شهادت رسید.

 

وی مشهد اردهال کاشان را به عنوان شعبه ای ازکربلای امام حسین و کربلای ایران دانست و با تأکید بر این که اهالی کاشان و منطقه و استان اصفهان و مرکزی و قم باید به مشهد اردهال افتخار کنند، به مسؤولان کشور و استان اصفهان و منطقه توصیه کرد زمینه های عمران و آبادانی و پیشرفت و توسعه مشهد اردهال کاشان را با سرعت پیگیری کنند.

 

اختصاص مسیرهای پیاده روی کاروان های پیاده زائرین به مشهد اردهال

عضو مجلس خبرگان رهبری به مسؤولان توصیه کرد درحاشیه محور کاشان به مشهد اردهال برای ایجاد یک مسیر اختصاصی پیاده روی زائران علی بن باقر که علاقه دارند در روز 27 جمادی الثانی روز شهادت این امامزاده واجب التعظیم و غریب در ایران، پیاده به زیارت بروند اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به  افزایش گرایش اهل ایمان به اهل بیت(ع) در سراسر جهان و زیارت ائمه اطهار با کاروان های پیاده رو ی از جمله پیاده روی 20 میلیونی اربعین حسینی امسال گفت: در کشور ایران نیز گرایش مردم برای زیارت امام رضا(ع) و امامزادگان دیگر از جمله علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان در حال گسترش است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که مسؤولان کشور در این زمینه نباید از مردم عقب تر باشند گفت: مسؤولان کشور باید زمینه های لازم ایمنی را در جاده ها برای کاروان های پیاده زیارتی فراهم کنند.

 

تأکید آیت الله نمازی بر تقوای الهی  در انتخابات

آیت الله نمازی تقاضای مردم از امام باقر(ع) در سال 1323 برای اعزام نماینده خود به منطقه اردهال کاشان را نشانه سابقه تشیع در این منطقه و ولایت پذیری مردم کاشان دانست و افزود: بندگی خدا و تقوا یکی از نشانه های شیعه است، لذا چنین مردمی با این چنین سابقه تشیع نباید به دنبال تضعیف یکدیگر به  ویژه هنگام انتخابات باشند.

 

وی با اشاره به این که امام باقر(ع) گفت از دشمنی کردن با یکدیگر پرهیز کنید افزود: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به جای دشمنی با یکدیگر، همه باید تقوای الهی را در انتخابات رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری رسا
ارسال نظرات
آخرین اخبار