نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل دانشگاه را بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی دانست و گفت: در دانشگاه‌ها باید چالش‌های فرهنگی را شناسایی کنیم و با بهترین راهکار چالش‌ها را حل کرده و به دانشجویان ارائه کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه اساتید دانشگاه در بحث فرهنگ تأثیرگذاری بالایی میان دانشجویان دارند، افزود: حساس‌ترین مقطع عمر جوانان در دانشگاه می‌گذرد و این نعمت فوق‌العاده‌ای برای اساتید است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل دانشگاه را بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی دانست و تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید چالش‌های فرهنگی را شناسایی کنیم و با بهترین راهکار چالش‌ها را حل کرده و به دانشجویان ارائه کنیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و تحصیل کردگان امروز، مدیران و صاحبان پست های کلیدی فردای جامعه خواهند بود و اگر دارای امانت داری و واهمه قدسی نباشند، جامعه را دچار مشکل خواهند کرد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با انتقاد از آمار بالای طلاق در جامعه، تغییر سبک زندگی و فرهنگی جامعه را عامل اصلی آمار بالای طلاق دانست و خواستار تنظیم ذائقه مردم شد.
عاملی با بیان اینکه باید فرهنگ را به عنوان اولویت اصلی باور کنیم، افزود: عدم اعتقاد برخی مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی، جامعه را با مشکل مواجه می کند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به آثار و تبعات شبکه های اجتماعی، گفت: شبکه های اجتماعی کلاس‌های نامرئی هستند که شخصیت جوانان در آن شکل می یابد و این شخصیت در آینده کشور نقش و تاثیر بسزایی خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه به مقوله فرهنگ باید بصورت تخصصی نگاه شود، افزود: فعالیت‌های فرهنگی نباید فله ای باشد، بلکه باید با تربیت نیروی کار متخصص با استفاده از تجربیات گذشتگان یک نرم افزار جامع در سطح کشور طراحی شود.
عباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با عنایت به اهمیت ویژه بحث‌های فرهنگی، که امام خمینی (ره) فرهنگ را به عنوان عنصر موجودیت یک جامعه معرفی کرده است، این بحث به نحو شایسته در جامعه کارساز و اثرگذار نبوده، بطوریکه به دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های استان اردبیل از سال 1388 تاکنون، 34 جلسه تشکیل داده است، افزود: هماهنگی در برنامه های فرهنگی دانشگاه‌ها بواسطه ای شورا انجام می شود.
وی تصریح کرد: روسای دفاتر نهادرهبری دانشگاه ها، روسا یا معاونین فرهنگی دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی، مسئولین بسیج اساتید، دانشجویی و جامعه پزشکی از اعضای این شورا هستند.

ارسال نظرات