قرعه‌كشي نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان برگزار شد
قرعه‌كشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان و ليگ اروپا ديروز در نيون سوئيس برگزار شد و هشت تيم صعود‌كننده حريفان خود را شناختند.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۶۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از جوان آنلاين بر اين اساس در ليگ قهرمانان بارسلونا باز هم بايد با بايرن‌مونيخ مصاف دهد و رئال‌مادريد نيز يوونتوس را در پيش دارد. در ليگ اروپا ناپولي با دنيپرو روبه‌رو مي‌شود و سويا هم بايد رودرروي فيورنتينا قرار بگيرد. بازي‌هاي اين مرحله به صورت رفت و برگشت انجام مي‌شود. فينال ليگ قهرمانان 16 خرداد در برلين و ديدار پاياني ليگ اروپا ششم خرداد در ورشو برگزار مي‌شود.

ديدار با شاگردان

صدرنشين لاليگا در نخستين ديدار يك‌چهارم نهايي پذيراي سرمربي سابق خود است. بارسلونا كه در اين فصل از رقابت‌ها قصد دارد سه‌گانه خود را كه در زمان گوارديولا به دست آمد، تكرار كند براي رسيدن به يكي از اهداف خود بايد از سد بايرن‌مونيخ بگذرد. سرمربي فعلي باواريايي‌ها در سال‌هاي 2009 و 2011 بارسلونا را به قهرماني قاره سبز رساند و در مجموع روزهاي خوشي را در اين تيم سپري كرد. اين دو تيم از سال 1996 به بعد تاكنون هشت بار در بازي‌هاي اروپايي سد راه هم شده‌اند. آخرين رويارويي‌شان نيز مربوط به فصل 13-2012 در همين مرحله است كه بايرن در مجموع دو بازي رفت و برگشت به برتري 7 بر صفر دست يافت و ركورد بهترين نتيجه در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان را به نام خود ثبت كرد.

لوئيز انريكه از قرعه سختي كه نصيب آبي و اناري‌ها شده چندان راضي نبود: «بازي ويژه‌اي در پيش داريم، مصاف با بايرن هم براي من و هم براي شاگردانم ويژه است. فرصت خوبي است تا در بازي اول در حضور تماشاگران خودي كار را يكسره كنيم. بايرن هم شرايطي مشابه ما دارد و بهترين مربي را در اختيار گرفته است. به نظرم هر تيمي كه به بارسا بخورد تيم بدشانسي است. به برتري در هر دو ديدار رفت و برگشت فكر مي‌كنم و اينكه چگونه سه جام را براي بارسا به ارمغان بياورم.» پپ گوارديولا در واكنش به رويارويي با تيم سابقش اظهار داشت: «در نيمه‌نهايي معمولا بايد با تيم‌هاي بزرگ روبه‌رو شويد. سال گذشته با رئال بازي كرديم و امسال بايد با بارسا روبه‌رو شويم. احترام زيادي براي اين تيم و هوادارانش قائلم. خوشحالم از اينكه تجربه رويارويي با بارسا را پيدا كرده‌ام.» فيليپ لام از قرعه تيمش راضي است. كاپيتان بايرن در اولين اظهارنظر پس از مراسم قرعه‌كشي گفت: «به نظرم بارسا قوي‌ترين تيم اين مرحله است. وقتي به نيمه‌نهايي مي‌رسي هدفت فقط فيناليست شدن است. تجربه سال گذشته به ما نشان داده كه صعود به فينال اصلا آسان نيست. با بارسا چندين بار بازي كرده‌ايم و شناخت كافي از آنها داريم.»

راه آسان رئال

12 سال از آخرين حضور يووه در نيمه‌نهايي در ليگ قهرمانان اروپا مي‌گذرد. نكته جالب اينكه در فصل 2002- 2003 هم رئال حريف يوونتوس بود، مصافي كه در نهايت به برتري 4 بر 3 يوونتوس انجاميد و فينالي تمام ايتاليايي(يوونتوس – ميلان) شكل گرفت. رئال و يووه اولين بار در سال 1962 به مصاف هم رفتند و در طي اين سال‌ها هشت پيروزي سهم كهكشاني‌ها شده و هفت پيروزي سهم بانوي پير. آخرين جدال دو تيم فصل گذشته در مرحله گروهي اين مسابقات انجام شد كه با برتري دو بر يك رئال به پايان رسيد. كارلو آنچلوتي سرمربي رئال اميدوار است هواداران به عبور آنها از اين مرحله كمك كنند: «سال گذشته هواداران كمك زيادي به ما كردند و توانستيم از سد بايرن عبور كنيم. جو برنابئو هميشه راه موفقيت را براي ما هموار كرده است. اميدوارم امسال نيز همه چيز خوب پيش برود. اطمينان داريم كه امسال نيز مي‌توانيم به فينال صعود كنيم. براي رسيدن به اين هدف بايد بهترين بازي‌هايمان را نشان دهيم، درست مثل سال گذشته كه مقابل اتلتيكو به ميدان رفتيم. يووه گذشته درخشاني دارد. آنها بعد از 12 سال به نيمه‌نهايي رسيده‌اند، به‌علاوه اينكه يوونتوس فصل خوبي را پشت سر گذاشته و از هر نظر براي قهرماني در سري آ آماده‌اند. اين يعني اينكه آنها تمام تمركزشان را روي ليگ قهرمانان گذاشته‌اند.»

 

ارسال نظرات