حسین گروسی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

90000 میلیارد تومان معوقه بدهکاران عمده بانکی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولتها باید قاطعانه لیست اسامی بدهکاران عمده بانکی را به مراجع مربوطه تحویل دهند، این مهم در دولت گذشته محقق نشد، در حال حاضر هم این اتفاق رخ نداده است، نتیجه این شد که ما امروز 90000 میلیارد تومان معوقه بانکی داریم.
کد خبر: ۸۵۱۳۸۷۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

حسین گروسی نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر برخورد جدی با مفاسد اقتصادی اعم از مالی و اداری دارند گفت: ما نیازمند اقدامات عملی هستیم و برخورد عملی هم با قاطعیت منجر به نتیجه می شود در واقع باید در این راستا منافع مالی و اقتصادی آحاد مردم فراهم شود.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی این کار بر عهده قوه مجریه است، دولت باید آنها را شناسایی و اسامی آنان را اعلام کنند، ما به لحاظ اجرایی نیاز داریم قوه مجریه و دولت اسامی این افراد را از بانک ها خارج و به مراجع مربوطه تحویل دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در بخش مالیات ها نیازمند ایجاد زیرساخت هستیم اظهار داشت: لازم است برای بخش مالیات و مالیات بر مصرف یک ساختار ایجاد کنیم بدین معنا که افراد با درآمد بیشتر مالیات بیشتری پرداخت کنند که این نیازمند زیرساخت است و دولت باید آن را ایجاد و این افراد را شناسایی کند، در بحث مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات ها نیز باید در آمد و هزینه ها در نظر گرفته شود تا بتوانیم در این حوزه عدالت محور عمل کنیم، لازمه آن نیز زیرساخت الکترونیک است تا به واسطه آن درآمد سالیانه و ماهیانه افراد مشخص شود.

گروسی افزود: اگر این دولت الکترونیک ایجاد شود می توانیم با شناخت خوبی که به دست می آوریم، تصمیمات بهتری بگیریم، در هدفمندی یارانه ها ما سی درصد برای ایجاد این نرم افزار اختصاص دادیم تا به واسطه آن افراد پردرآمد را شناسایی کنیم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی تاثیر مثبت زیادی دارد خاطرنشان کرد: با کاهش سود کسانی که مبلغی را برای سرمایه گذاری دارند تشویق می شوند تا سرمایه خود را به جای خواباندن در بانک ها به سمت بورس و تولید ببرند بنابراین هر چه قدر ما قسمت سرمایه گذاری و تولید را تقویت کنیم، از سرازیر شدن سرمایه مردم به سمت بانک ها و خرید ارز اجتناب می شود، در کل ما امیدواریم بیشتر سرمایه به سمت تولید برود.

وی اذعان کرد: یکی از نقاط ضعف دولت ها عدم اعلام اسامی بدهکاران عمده بانکی است، در واقع دولتها باید قاطعانه لیست اسامی را به مراجع مربوطه تحویل دهند، این مهم در دولت گذشته محقق نشد، در حال حاضر هم این اتفاق رخ نداده است، نتیجه این شد که ما امروز 90000 میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که انتظار می رود در آینده به سیستم بانکی بازگردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار