سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر عناصری از پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم، نه همه آن را.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۱۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
"بهروز کمالوندی" در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج در مورد اجرای پروتکل الحاقی گفت: ما در گذشته دو سال و نیم به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کردیم.

وی افزود: در حال حاضر اجرای پروتکل الحاقی یک موضوع است و تصویب آن یک موضوع دیگر.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اجرای پروتکل الحاقی در دست مجلس است و مجلس می‌تواند آن را تأیید یا رد کند.

کمالوندی تأکید کرد: در حال حاضر عناصری از پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم، نه همه آن را. اگر بخواهیم اجرای پروتکل الحاقی را ادامه بدهیم مستلزم آن است که به توافقی برسیم.

سخنگوی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کل پروتکل الحاقی را اجرا کنیم، آن وقت به مصوبه مجلس نیاز خواهد بود.
 
رهبر معظم انقلاب ۲۰ فرودین ماه در دیدار با مداحان کشور در مورد نظارت‌ها فرمودند:... نکتهٔ بعدی که به مسئولین محترم تذکّر دادیم و به شما هم عرض می‌کنیم، این است که به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که به بهانهٔ نظارت، این‌ها به حریم امنیّتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقاً.

 مسئولین نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانهٔ نظارت و به بهانهٔ بازرسی و مانند این حرف‌ها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند، یا توسعهٔ دفاعی کشور را متوقّف کنند؛ توسعهٔ دفاعی کشور، توانایی دفاعی کشور، مشت محکم ملّت در عرصهٔ نظامی، این بایستی همچنان محکم بماند و محکمتر بشود؛ یا حمایت ما از برادران مقاوممان در نقاط مختلف؛ این‌ها مطلقاً نبایستی در مذاکرات مورد خدشه قرار بگیرد. 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: تذکّر بعدی این است که هیچ شیوهٔ نظارتی غیر متعارف که جمهوری اسلامی را به یک کشور اختصاصی از لحاظ نظارت تبدیل می‌کند، به‌هیچ‌وجه مورد قبول نیست. همین نظارتهای متعارفی که در همهٔ دنیا معمول است، اینجا هم‌‌‌ همان نظارت‌ها [باشد]، و نه بیشتر.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات