رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: تمام انسان ها حق دارند به غذای سالم دسترسی داشته باشند، در سال 2 میلیون نفر به علت استفاده از مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۴۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

 


 


خبرگزاری بسیج مازندران، عصر پنج‌شنبه حدیثه گردکلی در بازدید از بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس تضمین ایمنی غذا را از ضروری ترین اصول محافظت از سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: تمام انسان ها حق دارند به غذای سالم دسترسی داشته باشند، در سال 2 میلیون نفر به علت استفاده از مواد غذایی ناسالم جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

 

وی افزود: مواد غذایی آلوده به باکتری، ویروس ها و انگل ها یا مواد شیمیایی مضر ۲۰۰ نوع بیماری مختلف از اسهال گرفته تا انواع سرطان را ایجاد می‌کنند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس به شعار سازمان جهانی بهداشت درسال ۱۳۹۴ اشاره کرد و ادامه داد: شعار امسال ترویج بهبودی ایمنی موادغذایی از مزرعه تا بشقاب است و این یک وظیفه مشترک است که تمام اعضای زنجیرههای غذایی، یعنی کشاورزان، تولیدکنندگان تا حمل نقل، فروشندگان و مصرف کنندگان را شامل می‌شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفته سلامت باید بر اهمیت و جایگاه سلامت در تحقق توسعه پایدار تأکید کنیم و با برنامه‌ای منسجم همراه با سایر دستگاه‌های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم، البته مشارکت مردم و همراهی سایر نهادها نیز در این زمینه بسیار مهم است.

 

گردکلی با بیان اینکه پیشگیری برای داشتن جامعه‌ای سالم از مهم‌ترین اهداف هفته سلامت است، تأکید کرد: خودمراقبتی اهمیت زیادی در حفظ حیات و ارتقای سلامت افراد دارد، مردم باید یاد بگیرند سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود را حفظ کنند.

 

وی داشتن برنامه‌ای سالم را لازمه اصلاح شیوه زندگی دانست و گفت: با خود‌مراقبتی افراد علاوه بر آنکه می‌توانند از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنند، قادرند بیماری‌های مزمن را نیز مدیریت کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها