خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: استفاده و توسعه ظرفیت های موجود استان فارس مانند گردشگری در سفر هیئت دولت مد نظر مسئولین باشد.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز تاکید کرد:  در آستانه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس هستیم. انتظاری که از برادران و خواهران هم استانی است اینکه حضور چشمگیر تر از گذشته در مراسم استقبال از رئیس جمهور داشته باشند چون رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی را سفارش کردند و حضور شما مردم باید تبلور این همدلی و همزبانی باشد.

وی ادامه داد: استقبال مردم گیلان از رئیس جمهور در اولین سفر سال جاری نشان داد که چگونه کلام رهبری و سخن پیشوای بزرگ ما رهبر معظم انقلاب در دل و فکر و اندیشه مردم نقش بسته و طبعاً مردم استان فارس هم در استقبالی بی نظیر و باشکوه این همدلی و همزبانی را به تماشا خواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مسئولین برنامه ریزی لازم را برای این سفر داشته باشند، گفت: سیاست کلی دولت اتمام طرح های نیمه تمام و سیاستی است بسیار خوب و پسندیده اما در استان فارس به خاطر مشکلات و مسائلی که از گذشته بود طرح های نیمه تمام کم است و ما طرح های زخمی شده ای که بالای ۵۰ درصد باشد نسبت به استان های دیگر کمتر داریم ، من از مجموعه هیأت دولت و رئیس جمهور درخواست دارم که این کمبود استان را در عرصه های دیگر جبران کند.

امام حمعه شیراز تصریح کرد: استعداد و ظرفیت استان در امر گردشگری بسیار بالا است و بارها این نکته را به مسئولین تذکر داده ام، گردشگری نیازی به اعتبار خاصی ندارد حضور بخش خصوصی و تسهیلات بانکی همراه با یک برنامه علمی، برنامه مبتنی بر دانش و خرد جمعی می تواند اشتغال را در سطح استان به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد.

وی افزود: گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی به خاطر آثاری که در طبیعت استان فارس است، گردشگری در آثار باستانی و تاریخی، گردشگری برای مفاخر ملی این استان ، گردشگری پزشکی به خاطر پزشکان زبده ای که در این استان هستند و مراکز درمانی پیشرفته ، همه این ها برای استان یک موقعیت استثنایی را رقم می زند که امیدوارم در این سفر به طور علمی با این مسئله برخورد لازم انجام شود .

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مسئله خشکسالی در فارس با توجه به سال های متمادی خشکسالی مشکلاتی هم در آب کشاورزی و هم در آب برای صنعت و حتی آب برای شرب شهرهای بزرگ به وجود آورده که امیدوارم با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده این مشکل از سر راه استان برداشته شود .

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه میزبان حرم سوم بودن الزاماتی می خواهد، گفت: امیدوارم این الزامات مورد توجه رئیس جمهور، هیأت دولت، هم مسئولین استان و هم نمایندگان باشد الزامات تحقق سومین حرم اهل بیت را در اینجا فراهم کنند و مسائل فرهنگی استان، قطب قرآنی بودن ، فعالیت هایی که در عرصه قرآن در استان فارس دارد شکل می گیرد همه اینها فضای رشد و بالندگی را برای استان در عرصه های حوزه های علمیه ، فعالیت های قرآنی و کارهای فرهنگی و هنری فراهم می سازد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه تاکید کرد:دهم ماه رجب سال ۱۹۵ با تولد امام جواد (ع) مصادف است، امام جواد (ع) در دوران زندگیش آغاز مسائل و مشکلات خاص شیعه بود، شیعه به برکت فرهنگ امام باقر(ع) و امام صادق (ع) در تمام نقاط عالم اسلام ریشه زده بود و شاخ و برگ پیدا کرده بود و حکومت از قدرت شیعه در هراس بود.

وی ادامه داد: پنجم اردیبهشت ماه همه ساله یادآور خاطره حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس برای نجات جاسوس های است و آن شکست مفتضحانه ای که توسط شن های بیابان و طیر ابابیل بر لشکر نمرود زمان وارد شد، آمریکا آنقدر از این شکست متأثر بود و هست که بعد از سی و چند سال هنوز ذائقه تلخ شکست طبس در فکر و اندیشه دولتمردان آمریکا باقی و پایدار است و این نشان می دهد تا ما در راه خدا هستیم ، مقاومت توام با بصیرت همراه با اخلاص حول محور ولایت شعار ما و کار و فعالیت ما بوده و هست این عنایات الهی هم شامل حال ماست که چه بسیار از آن زمان تا به امروز دست لطف پروردگار این انقلاب را از عقبه های سخت و شکننده نجات داد . 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در این ایام نگارش متن توافقنامه بین تیم مذاکره کننده ایران و مذاکره کنندگان ۱+۵ آغاز شده و طبعاً تیم مذاکره کننده با تبعیتی که از رهبر معظم انقلاب دارند و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند از ابهام گویی، مبهم نویسی و نکاتی که فردا دست آویزی برای دشمن قرار بگیرد پرهیز خواهند کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها