خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما معتقدیم که توافق باید توافقی باشد که باعث حفظ استقلال، عزت، رشد و گسترش فناوری شود و ما را در حوزه فناوری و توسعه آن آزاد بگذارند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۹۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس در همایش «انرژی هسته ای حق امروز – نیاز فردا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان داشت: وقتی به عنوان فناوری هسته ای دقت کنید، یعنی که هویت یک ملت و این حرف به وجود یک ملت بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ما داریم راجع به کشوری صحبت می‌کنیم که ایران نام دارد، افزود: در این کشور سرمایه های غنی در آن از لحاظ جغرافیایی، انسانی جایگاه بلندی دارد، کشوری که ایدئولوژی پیشرفت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مذاکرات یک طرف لیبرال و سرمایه داری و طرف دیگر انقلاب ماست، بیان داشت: تنها کشوری که برای خود مستقل است، ایران است و این باعث کابوس وحشتناکی برای رقیب ما شده است.

زاکانی با اشاره به اینکه طرف مقابل از الگو شدن ما در دنیا به عنوان یک الگوی موفق می‌ترسند، بیان داشت: ایران دارای ایدئولوژی است که بعد از ۳۷ سال مقابله در یک اوج و در مقابل نظام سلطه در یک سراشیبی است. 

وی در ادامه گفت: ایران به چنان قدرتی رسیده که وزرای خارجه‌ ابر قدرت ها در لوزان ۹ روز رو به روی ما می‌نشینند تا به توافق برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله در چیستی هویت وچرایی دشمنی با ماست، گفت: فناوری هسته ای را می‌توان از جهت های سیاسی ،امنیتی ، فناوری، علمی و اقتصادی و دیگر ابعاد مختلف آن تحلیل کرد. 

زاکانی اضافه کرد: ما معتقدیم که توافق باید توافقی باشد که باعث حفظ استقلال، عزت، رشد و گسترش فناوری شود و ما را در حوزه ی فناوری و توسعه  آن آزاد بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید مردم را محرم و شریک در جزیئات امور خود بدانند، بیان داشت: مجلس باید در متن ماجرا ، نه در حاشیه  آن باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مذاکرات ادامه دارد و نیازی مطرح کردن جزئیات آن نیست، بیان داشت: ما نمی‌خواهیم توافقات صورت بگیرد و بعد جزئیات آن مطرح شود، بلکه منظور ما این است که باید قبل از توافق جزئیات آن مطرح شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها