این استاد حوزه تعلیم و تربیت در اشکذر با بیان اینکه امروزه وزنه های سنگین ازدواج را حتی "رضازاده" هم نمی تواند بلند کند، تصریح کرد: هم اکنون17 میلیون دختر و پسر در شرف ازدواج در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۰۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج به نقل از  نسیم صادق، حجت‌الاسلام گیوی نهاوندی در همایشی با موضوع «شیرین‌سازی زندگی» که در محل سالن خاتم الانبیا اشکذر برگزار شد به مبحث ازدواج پرداخت و اظهار کرد: ازدواج کتاب زندگی انسان را متحول می‌کند و سبب رشد و شکوفایی استعدادهای آدمی می‌شود.

 

وی افزود: ازدواج پیمان مقدسی است که با خلقت آدمی آغاز شد و زیستن بر مبنای معیارهای ارزشی و انسانی پایه‌های آن را تشکیل می‌داد؛ پیمان مقدسی که امروز اصول آن سبک شمرده می‌شود، پدیده شوم طلاق در آن معنا یافته و بنیان‌های خانواده را در معرض تهدید قرار داده است.

 

این استاد حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد: بر اساس تحقیقات میدانی فرهیختگان سه دانشگاه بزرگ جهان، طلاق مقوله‌ای مسری است بدین معنا که خطر وقوع این پدیده شوم در اقوام، همسایگان و نزدیکان خانواده‌هایی که جدایی را برمی‌گزینند تا میزان 75 درصد افزایش می‌یابد.

 

وی با اعلام بالا رفتن بی‌رویه طلاق در کشور خواستار تفکر اندیشمندان، متولیان فرهنگ و مدیران و اتخاذ سیاست‌های عملی به منظور جلوگیری از این آسیب اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: امروز 40 درصد از طلاق‌های قانونی و عاطفی مربوط به زوج‌های جوان است، 15 درصد از این آمار به دختران و پسرانی که به تازگی عقد کرده‌اند اختصاص دارد و این موارد عدم آموزش به جوان در هنگام امر خطیر ازدواج را نشان می‌دهد.

 

گیوی‌نهاوندی بیان کرد: ارائه آموزش به دختران در زمینه‌های تربیت فرزندان، خانه‌داری و همسرداری و همچنین ارائه اصول برخورد با همسر به مردان از جمله نیازهایی است که باید پیش از ازدواج بدان پرداخت.

 

این استاد حوزه تعلیم و تربیت با بیان اینکه امروزه وزنه های سنگین ازدواج را حتی "رضازاده" هم نمی تواند بلند کند، تصریح کرد: هم اکنون17 میلیون دختر و پسر در شرف ازدواج در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ع





ارسال نظرات