رئیس جهادنشگاهی واحد استان اردبیل خبرداد:
رئیس جهادنشگاهی واحد استان اردبیل از اجرای پيمايش ملي سنجش سواد سلامت ایرانیان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۲۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر رامز نصیری صالح اظهار داشت: این طرح با در نظر گرفتن 500 نمونه در مناطقی از شهرهای اردبیل و مشکین شهر توسط پرسشگران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)  شعبه اردبیل در حال اجرا می‌باشد که نتایج آن برای تجزیه و تحلیل به تهران ارسال می‌شود.

وی جایگاه و نقش سواد سلامتی را در پیشبرد اهداف سلامتی کشور و کاهش چشمگیر هزینه‌های بهداشتی و درمانی مهم ارزیابی کرد وگفت: در قالب اجرای این طرح، پرسشنامه‌ای برای سنجش میزان سواد سلامت در بین افراد جامعه تنظیم شده است تا مصاحبه شوندگان پاسخ های خود را به شکل واقعی ارائه دهند.

نصیری تصریح کرد: تلاش می شود تا در قالب برنامه سنجش ملی سواد سلامت ایرانیان، معیار و میزانی برای مقدار سواد سلامت در بین افراد جامعه تعیین و در برنامه‌ریزی‌های آینده نظام سلامت کشور از آن استفاده کرد.

وی با دعوت از شهروندان برای همکاری با پرسشگران این طرح اذعان داشت: سنجش میزان سواد و سلامت به عنوان یک طرح ملی در کل کشور انجام می شود که برای نخستین بار جهاد دانشگاهی متولی گری این پیمایش را بر عهده گرفته است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: طرح ملی سنجش میزان سواد سلامت ایرانیان، به کارفرمایی وزارت بهداشت به طور رسمی و با ابزار یکپارچه و یکسان در حال اجرا است.

گفتنی است پیش از این طرح افکارسنجی« نگرش مردم به مواد مخدر و روان گردان ها» با موفقیت توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)  شعبه اردبیل انجام شد.

 

ارسال نظرات