امام جمعه اردبیل با اشاره به اختصاص کلان منابع مالی راه آهن اصفهان - قم و رشت - قزوین از تبعیض در حق راه آهن اردبیل ضمن انتقاد شدید از گزارش آن به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۲۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،حضرت آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه اردبیل، با اشاره به راه اندازی 2 غول پتروشیمی در کشور (فاز دوم خط اتیلن غرب و پتروشیمی کاویان) و همچنین راه اندازی و بهره برداری از 11 واحد پتروشیمی در سال جدید از متروک و مهمل ماندن پروژه پتروشیمی اردبیل انتقاد کرد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره مشکلات اقتصادی استان، افزود: در این خصوص با احساس ضرورت نامه ای جامع جهت تقدیم به مقام معظم رهبری تنظیم شده است که در روزهای آتی تقدیم ایشان خواهد شد.

وی گفت: در حالی دو میلیارد و 600 میلیون دلار به راه آهن تهران - قم - اصفهان و ریل گذاری خط قطار قزوین رشت، اختصاص یافته که  راه آهن اردبیل تعطیل است.

 عاملی همچنین در خصوص عدم مهار آبهای استان اردبیل که از این استان خارج می شود، تذکر داد.

 سازمان کنفرانس اسلامی تولیت حرمین شرفین را به کشورهای اسلامی واگذار کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تصمیم عربستان برای توقف جنگ گفت: عربستان از اینکه روی آمریکا و هم پیمانان خود و روی تجهیزات و ارتش خود حساب باز کرد، دچار اشتباه محاسباتی بزرگ شد.

وی تصریح کرد: این جنگ با اینکه تلفات زیادی داشت ولی "وثوق مردم یمن به انصارالله و خنثی شدن جنگ روانی چندین ساله بر علیه حوثی ها"، "وارد شدن لطمه بزرگ حیثیتی و سیاسی بر عربستان"،"شکست بزرگ عربستان از جهت دیپلماسی عمومی و پیدا شدن نفرت دائمی در مردم یمن بر علیه عربستان"، "بی آبرو شدن روحانیت وهابی در عربستان که با نگاه به دهان پادشاه، گاهی جهاد و گاهی توقف را واجب شرعی معرفی می کنند."، "پیداشدن سؤال بزرگ برای ملت عربستان در خصوص کشتار مردم مظلوم و بی گناه یمن" و "ثابت شدن عدم لیاقت و عدم صلاحیت برای امیر الحاج و خادم حرمین شدن آل سعود" از جمله آثار مثبت این جنگ بود.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی باید هرچه سریعتر بصورت رسمی عدم صلاحیت آل سعود را اعلام و تولیت حج و حرمین شریفین را به مجموعه کشورهای اسلامی واگذار کند.

*آشکار شدن ضعف ارتش سعودی با اینکه عربستان حائز بالاترین تجهیزات جنگی آمریکایی است.

*زیرسؤال رفتن اتحادیه اروپا و آمریکا و نهادهای بین المللی که در برابر این جنایت ساکت ماندند و بلکه طرف قاتل را گرفتند و او را حمایت و تأیید کردند.

امام جمعه اردبیل پیدا شدن اتحاد بین شیعه و سنی و زیدی و فرق دیگر و اتحاد بین طوائف و قبائل یمن و وحدت بین شمال و جنوب و تضعیف جناح طرفدار عربستان را از دیگر برکات این جنگ برشمرد.

وی همچنین روشن شدن ماهیت کشورهایی که عربستان را در این جنایت، حمایت و تایید کردند را از دیگر برکات جنگ برشمرد و از اینکه یکی از کشورهای همسایه ما، نه تنها جنگ را تایید و حمایت و بلکه در بحبوحه ی عملیات با هیئت عالی رتبه جهت عرض خسته نباشید در عربستان حاضر شد، این کشور را مورد انتقاد قرار داد و از جهت دیپلماسی، این سفر را فاقد متانت و وقار و عقلانیت دانست.

حضرت آیت الله عاملی همچنین اعلام کرد که شکست این حمله، نشان از شکست کامل سیاست های آمریکا در خاورمیانه و پیروزی های جدید برای ایران اسلامی دانست.

 

ارسال نظرات