اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیان باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۳۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر تبیین فرهنگ و سیره نبوی در جامعه اسلامی اظهار داشت: وقف حتی در آموزش حقوق شهروندی هم قابل اجرا بوده و افراد آگاه در این زمینه می‌توانند دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی فرهنگ وقف را یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین ارزش‌های دینی دانست و افزود: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی‌اسلامی است، بنابراین همگان باید به منظور ترویج این فرهنگ مقدس بیش از پیش بکوشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین ارزش‌های دینی در جامعه است، گفت: انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست.

حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: انسانی که به تزکیه نفس رسیده باشد می‌تواند مال خود را در راه رضای خدا انفاق کند اما انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست بسیاری از افراد با انجام کارهای خیر و خداپسندانه به این امر مبادرت دارند همان‌طور که شهدا نیز در راه آزادی میهمن اسلامی جان خود را وقف کردند.

وی افزود: صدقات بسیار و به شکل‌های متفاوت در جامعه برای رفع نیازهای نیازمندان در زمان و مکان خاص وجود دارد اما وقف صدقه جاریه است که آثار و برکات آن سال‌های سال و برای افراد مختلف و امور خیریه می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیان باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان اینکه وقف، سنتی حسنه و نیکوست گفت: وقف در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و با تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده که دارای آثار فراوانی است که تقویت حس نوع‌دوستی و بر طرف کردن نیاز جامعه یکی از آنها است.

وی افزود: شکوفائی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‏ دستگاه‏‌های تبلیغی و اجرائی موظفند تا در راستای اعتلاء فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظرات