بی ثباتی در مدیریت شهرستان خلخال قصه تکراری است که همیشه تکرار شده است ومردم خلخال تا کی تاوان این بی ثباتی را در مدیریت خلخال پرداخت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۳۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،خبر جابجایی فرماندار خلخال طی هفته گذشته از جمله خبرهایی بود که در خلخال پیچید و باعث تعجب اکثر مردم شد، چرا که تغییر فرماندار در برهه ای صورت میگیرد که نه جابجایی های کلان سیاسی در کشور صورت گرفته و نه ایراد خاصی از سوی مردم به فرماندار خلخال وارد بوده است

 این جابجایی نه بخاطر شخص جناب فرماندار و نه عملکرد ایشان که از حیث طرز برخورد مسئولین استان با شهرستان خلخال ، میتواند حائز نکاتی باشد .

 چرا در چنین برهه ای و در آغاز فصل کاری در خلخال و در حالیکه فرماندار خلخال بعد از گذشت این مدت که شناخت نسبتاً کامل و کافی از منطقه بدست آورده اند به بک باره مدیریت مرکز استان تصمیم به جابجایی فرماندار خلخال می گیرد و خلخال را به نقطه صفر بر می گرداند ، چرا که فرماندار جدید، هر شخصی که باشد باید دوباره مدت زمانی را که به اندازه از دست دادن فرصتهای کاری متعدد در خلخال است ، صرف شناخت از منطقه نموده و مطمئنا عدم ثبات مدیریت در منطقه میتواند یکی از عوامل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی خلخال باشد .

 و سئوال دیگری که به ذهن خطور می کند اینکه چه ضمانتی وجود دارد که فرماندار جدید هم مدت زمان کافی برای شناخت و اجرای اهداف بلند مدت خود در منطقه داشته باشد و اهالی خلخال تا کی باید تاوان عدم ثبات مدیریت را بدهند ؟ و در کل این چه تصمیمی است که مدیریت کلان استان در این برهه از فصل کاری برای خلخال گرفته است ؟

 و این در حالیست که اهالی خلخال با توجه به توانایی های مهدی احمدی و اتفاقاتی که در طی یک سال گذشته در خلخال افتاده بود ، امیدوار شده بودند و در صورت همکاری سایر ارگانها و نهادها و اجرای صحیح سند توسعه شهرستان خلخال که نگارش آن مراحل خوبی را طی می کند می توانستند به اجرای برنامه های بلند مدت و آینده ای بهتر فکر کنند .

 البته موضوع بومی یا غیربومی بودن فرماندار هم نکته دیگری است که نگارنده با توجه به اتفاقات و تجربه سالیان گذشته ، اعتقادی به آن نداشته و لازم است فرماندار شهرستان خلخال فارغ از هر گونه تعصب بومی گرایانه از افراد با تجربه و کاردان که بتوانند شرایط منطقه را بخوبی درک کرده و در جهت رشد آن قدم بردارند، انتخاب شوند . چرا که ما بارها شاهد آن بوده ایم که بودند افرادی که با وجود بومی بودن ، اقدامات مناسبی نتوانسته اند برای منطقه انجام دهند و یا به نوعی افراد بومی ، بسوی حاشیه هایی کشیده شده اند که ما حصل آن چیزی برای مردم نداشته است . ( لازم به ذکر است که موضوع مسئولین ادارات خلخال موضوع متفاوتی است و لزوم بومی بودن مسئولین ادارات بر هیچ کس پوشیده نیست)

 با کمی دقت متوجه می شویم که در طی سه سال گذشته ، خلخال شاهد حضور سه فرماندار بوده است ( عبدالهی ، محمدی و احمدی ) و این اصلا نمیتواند برای شهرستانی مثل خلخال که برای رسیدن به روزهای شکوفایی خود لحظه شماری می کند جالب باشد و مطمئناً عدم ثبات مدیریت در منطقه بعنوان سرعت گیر توسعه خلخال ، همواره یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات منطقه ما میتواند محسوب شود و در کل امیدواریم یک سری سیاسی کاریهایی که با اهدافی انحصار طلبانه گره خورده اند ، منافع عمومی اهالی شهرستان خلخال را دچار مخاطره نکرده و مسئولین محترم استان، در سال جدید با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، همدلی و هم زبانی بیشتری را با شهروندان محترم شهرستان خلخال مبذول فرمایند .

 

ارسال نظرات