خبرهای داغ:
امام جمعه طبس:

وعده الهی در صحرای طبس به حقیقت پیوست

امام جمعه طبس گفت: مهمترین پیام شکست امریکا در صحرای طبس این است که مستکبران هرچه باشند باز هم شکست پذیرند و مردان الهی رهرو راه الهی حتی اگر از لحاظ عده و امکانات محدود باشند پیروز و سرافراز هستند.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۷۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، ضمن بزرگداشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در پنجم اردیبهشت سال 59 و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آن رویداد شهید محمد منتظر قائم، اظهار کرد: از وعده های الهی است که وقتی امتی و مردمی برای خدا قیام کنند؛ خداوند آنها را پشتیبانی و کمک می کند و در مواقع حساس آنها را از کید دشمنان و آزار آنان نجات می دهد.

وی عنوان کرد: از سنت های الهی است که وقتی ستمگران و گردن کشان اراده تسلط بر مظلومین را داشته باشند؛ خداوند با ضعیف ترین موجوداتی که آفریده قادر است آنان را شکست دهد همچنان که ظالمانی چون شداد و نمرود با یک پشه نابود شدند.

وی به سوره مبارکه فیل نیز اشاره کرد و افزود: لشکریان ابرهه که به قصد تخریب مرکز توحید آمده بودند خداوند با بهترین مرکب آن زمان یعنی فیل یا ابابیل آنها را نابود کرد.

امام جمعه طبس ادامه داد: آمریکای جنایتکار نمی خواست انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و همه توان خودش را به کار گرفت و دست به توطئه های گوناگون بر علیه این انقلاب زد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارتخانه امریکا را که مرکز جاسوسی و توطئه بود تسخیر کردند و در آن واقعه آمریکا با شکست مواجه شد به بهانه آزاد کردن جاسوس ها اما در حقیقت از بین بردن انقلاب اسلامی با بکارگیری عواملی در داخل کشور مانند بنی صدر خائن و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس عملیاتی نظامی  تحت عنوان "پنجه عقاب" بر علیه ایران طراحی کردند که در آن از پیشرفته ترین امکانات و هواپیماهای نظامی آن زمان و ورزیده ترین کماندوها استفاده کردند.

مهاجریان مقدم افزود: آنان از قبل در صحرای گرانادا بیش از 20 مرتبه تمرین عملیات داشتند و از لحاظ علمی و شرایط  آب و هوایی نیز هر نوع پیش بینی کرده بودند اما خداوند اراده کرده بود که انقلاب اسلامی و مردم ایران را نصرت و یاری دهد.

 وی با بیان اینکه من در اولین ساعات رخداد این حادثه در صحنه حاضر شدم یادآور شد: سرانجام این عملیات نظامی در صحرای طبس با شکست روبه رو شد و با رخداد جالبی یعنی طوفان شن هلیکوپترهای دشمن در آتش سوختند.

تنها راه ترقی و پیشرفت، مقاومت در برابر استکبار است

امام جمعه طبس گفت: اولین پیام این حادثه عظیم این است که اگر ملتی برای خداوند قیام کنند خداوند هم آنان را یاری و کمک می رساند و پیام دیگر اینکه مستکبرین دنیا مانند آمریکایی ها هر چند احساس کنند قدرت و توان و امکانات نظامی پیشرفته در اختیار آنهاست اما در برابر اراده الهی توانایی های خود را از دست می دهند.

وی افزود: مهمترین پیام این حادثه عظیم تاریخی این است که امریکا هرچه باشد باز هم شکست پذیر است و مردان الهی رهرو راه الهی حتی اگر از لحاظ عده و امکانات محدود باشند پیروز و سرافراز هستند.

مهاجریان مقدم تصریح کرد: امروز نیز کسانی که گمان می کنند که با حمایت و پشتیبانی امریکا که سنبل استکبار و ظلم در دنیا است می توانیم بر مشکلات خود فایق آییم تفکری باطل دارند زیرا تنها راه نجات و ترقی ما مبارزه با استکبار که مصداق بارز آن امریکای جنایتکار است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه این حادثه عظیم در تاریخ کم نظیر بوده و ابعاد مختلف و گسترده داشته است امروز باید در حافظه تاریخ بماند و هرساله مراسم بزرگداشتی برای آن برگزار و ابعاد این رویداد تشریح و به نسل های بعدی منتقل شود.

وی ادامه داد: هر ساله در این روز مردم استان ما در صحرای طبس که 25 کیلومتر با شهر فاصله دارد دور هم جمع می شوند و با اجرای برنامه های مختلف یاد آن روز را گرامی می دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها