خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
وضعیت طلاق، تصادفات،کودکان خیابانی،حجاب، به عنوان آسیب های اجتماعی مطرح می شود که با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانیم این آسیب های را کمتر کنیم و بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، در استان قزوین یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۸۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع)آوج، حسن کاشی در جلسه شورای اداری شهرستان آوج که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با محوریت کارگروه فرهنگی و اجتماعی برگزار شد بیان کرد: در بحث فرهنگی و اجتماعی کمتر وارد حوزه ارزیابی می شویم.

وی با بیان اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) پیرامون نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی خاطر نشان کرد: ما موظف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه آن ؛ در این راستا سوال اینجا است که آیا در زمان تکلیف موظف به انجام آن بوده ایم؟

کاشی بهبود شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، در استان قزوین را یک ضرورت دانست و گفت: وضعیت طلاق ، تصادفات،کودکان خیابانی،حجاب، فرهنگ ترافیک و غیره به عنوان آسیب های اجتماعی مطرح می شود که با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می توانیم این آسیب های را کمتر کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برنامه تدوین شده در عرصه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین به حوزه‌های مختلف توجه کرده و تلاش دارد این اقدامات را به مرور و با پیگیری مرحله به مرحله انجام دهد.

حسن کاشی برنامه‌ریزی، کار جمعی و همکاری عموم مسئولان نهادها را از راه حل های مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: نباید بگوئیم که مشکلات قابل حل نیستند بلکه باید به دنبال راه حل ها و راه کارها رفت.

وی خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به دلیل عدم همکاری با سایر ادارات در فعالیت‌های مشابه و موازی کاری شده دچار مشکلاتی می‌شوند که می‌توان با اقدامات مشترک و برنامه‌ریزی شده، از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

کاشی عنوان کرد: مطابق با نیاز استان قزوین و همکاری عموم مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سال ۹۳، بیش از هشت ماه در کارگروه‌ها و جلسات متعدد اقدامات مورد نیاز استان قزوین در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

این مسئول با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، در فعالیت‌های خود اقدام محور هستند و به میزان اثرگذاری و نتایج آن اقدام، توجه چندانی ندارند یادآورشد: در انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید به کیفیت و اثرات برنامه ها توجه کرد تا ارزش و اهمیت کار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه سیاست های کلی نظام توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می گردد گفت: در بحث اجرای برنامه ها نباید تصادفی عمل شود بلکه با یک برنامه سنجیده ، زماندار و مشارکت های جمعی می شود تغییرات را سنجید.

حسن کاشی با تاکید بر اینکه موارد فرهنگی و اجتماعی در شورای توسعه استان به تصویب رسیده است بیان کرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با اولویت ها انجام می گیرد در همین راستا فرمانداران و بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت وظایف مهمی را بر عهده دارند.

کاشی گفتمان سازی را از ضروریت های مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: بهبود وضعیت ترافیک، فرهنگ آپارتمان نشینی ، کاهش مصرف نان و انرژی ، افزایش مشارکت های مردمی ، افزایش سرانه مطالعه و مبحث حجاب از ضروریت های مهم مسائل فرهنگی و اجتماعی استان است.

 

5002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها