مسئولین در بحث حجاب همسو عمل کنند!

فعالیتهای وزارتخانه ها و نهاد های فرهنگی در مقابل هجمه گسترده دشمنان بر علیه ما کافی نیست اگر تلاش های جزیره ای و مستقل مسئولین در دستگاه های دولتی با هم همسو و هماهنگ شوند قطعا تأثیرات بیشتری خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۳۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

علی طاهری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ وجامعه خبرگزاری بسیج با بیان اینکه حجاب یک مسئله دینی و اجتماعی است گفت: در مسائل اجتماعی فاکتورهای زیادی دخیل هستند بنابراین نمی توان گفت صرفا یک عامل در تقویت و یا تضعیف حجاب مؤثر است اما به نظر می رسد آنچه بیشترین تأثیر را در این رابطه دارد بحث رسانه ها، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه باشد.

وی افزود: در این میان نقش شبکه های ماهواره ای بسیار مهم، تأثیرگزار و انکارناپذیر است امروزه رسانه های غربی به این نتیجه رسیده اند که برای تغییر فرهنگ یک جامعه باید روی نهاد خانواده و محوری ترین عضو خانواده یعنی زن برنامه ریزی کنند.

طاهری با بیان اینکه حیازدایی از اهداف سریال های شبکه های ماهواره ای است خاطرنشان کرد: شبکه های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی در صدد ایجاد زمینه های مناسب برای ترویج بی حجابی بوده و برای تغییر سبک زندگی و پوشش مردم هدف گزاری کرده اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای بهبود وضعیت حجاب در درجه اول باید اعتقادات جامعه را تقویت نمود گفت: متاسفانه تبلیغات منفی گاهی این معنا را به جامعه القا می کند که حجاب به معنی عقب ماندگی و بی حجابی نشانگر تمدن و پیشرفت است، ما باید برای مقابله با این تبلیغات افراد باحجاب موفق را معرفی کرده و از آنها برای جوانان الگوسازی نماییم.

طاهری با اشاره به اینکه حجاب جزئی از پیشینه فرهنگی ایرانیان است تصریح کرد: باید توانمندی ها و داشته های خودمان را برای نسل جدید تبیین کنیم و جامعه را به خودباوری برسانیم.

مسئول بسیج اساتید همدان با تاکید بر نقش نهادهای فرهنگی در جهت بهبود وضعیت حجاب گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که فعالیتهای وزارتخانه ها و نهاد های فرهنگی در مقابل هجمه گسترده دشمنان بر علیه ما کافی نیست.

طاهری در خاتمه اظهار داشت: اگر تلاش های جزیره ای و مستقل مسئولین فرهنگی در دستگاه های دولتی با هم همسو و هماهنگ شوند قطعا تأثیرات بیشتری خواهند داشت.

ارسال نظرات