خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کشوری تحت هیچ نامی حق ندارد در امور داخلی یمن و دیگر کشورهای مستقل جهان دخالت کند بنابراین فضای یمن متعلق به یمن است.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۴۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با یاسین رواشده رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بوسنی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصویب طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هر توافقی باید به تصویب مجلس برسد با توجه به تحلیل‌های موجود مبنی بر اینکه این امر تیم هسته‌ای را ضعیف می‌کند یا این طرح پاسخی به طرح کنگره آمریکاست، گفت: در بین ملت ایران هیچ نوع تفرقه‌ای در خصوص مسائل کشور وجود ندارد و در مسائل اساسی ملت متحد و پشت سر مقام معظم رهبری هستند.

وی ادامه داد: آنچه را که دیگران تبلیغ می‌کنند یک توهم است که امید دارند در ایران بین مردم و قوای سه‌گانه تفرقه ایجاد شود و شما در جهان سوم و در میان کشورهای اسلامی هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که انسجام ملی جمهوری اسلامی را داشته باشد.

ولایتی با بیان اینکه یکی از علل آنچه که پس از انقلاب به دست آورده‌‌ایم انسجام ملی است، افزود: بنابراین هر دستگاه، ارگان و قوه‌ای به وظایف خود عمل می‌کند و هیچ نشانه نفرقه‌ای نیست بلکه هر یک از قوای سه‌گانه وظیفه خود را می‌داند و در چارچوب اختیارات قانونی خود اقدام می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: ایران هیچ گاه در کشور در تصمیم‌گیری‌ها  دچار تفرقه نمی‌شود چرا که مقام رهبری و تصمیمات وی فصل‌الخطاب است بنابراین مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما مذاکرات خود را با قوت انجام می‌دهند، همانطور که در گذشته نیز این کار را انجام دادند.

ولایتی ادامه داد: ما نگران نیستیم از اینکه روحیه آنها تضعیف شود و مجلس کار خود را انجام می‌دهد و هیچ گاه این نوع حرکت مورد تفرقه میان ملت نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در  آستانه مذاکرات و سفر ظریف به نیویورک، آیا بهتر نیست تیم مذاکره‌کننده درباره اظهارات مقام آمریکایی درباره بازدید از مراکز نظامی و موشکی به آنها هشدار بدهد، خاطرنشان کرد: این هشدارها قبلا توسط مقامات ارشد کشور و مقام معظم رهبری در سخنرانی که به مناسبت ولادت حضرت زهرا داشتند جواب داده شد که رهبر معظم انقلاب کاملا خطوط را مشخص کردند و این فرمایشات راهنمای ما و راهنمای همه ملت، دست‌اندرکاران و جریانات است برای اینکه بدانند در چه مسیری حرکت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مقامات عربستانی اعلام کردند هواپیماهای ایرانی برای ورود به یمن باید از عربستان مجوز بگیرند و سازوکار مجوز در دست آنهاست، خاطرنشان کرد: این ادعایی بی‌جاست و مردم یمن صاحب‌اختیار خود هستند.

ولایتی ادامه داد: هیچ کشور دیگری تحت هیچ نامی حق ندارد در امور داخلی یمن و دیگر کشورهای مستقل جهان دخالت کند بنابراین فضای یمن متعلق به یمن است.

وی ادامه داد: اگر کسی هم خواست وارد یمن شود از حکومت یمن، دست‌اندرکاران و حاکمان یمنی اجازه می‌گیرد وگرنه در عصر استعمار ممکن بود که یک کشور استعمارگر چنین سخنی بگوید اما نه امروز عصر استعمار است و نه آن کشور که ادعا کرده است در این حد و اندازه است که چنین ادعایی بکند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دیدار وی با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: قرار بر این است که مرکز تحقیقات استراتژی با دیگر مراکز پژوهشی همکاری نزدیک داشته باشد و بتوانیم یک هم‌افزایی داشته باشیم تا دوباره‌کاری نکنیم و تلاش کنیم کارهایی که در مراکز مختلف انجام می‌شود با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشد و کارهای تکراری صورت نگیرد و اگر هم تکرار می‌شود در تکمیل یکدیگر باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: مسائل کشور روشن است و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی‌، علمی و فناوری است که وظیفه ما این است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: این به آن معنا نیست که دیگر مراکز پژوهشی کار خود را تعطیل کنند بلکه باید قوت کار خود را ادامه دهند و ما هر نوع کمکی را که به عنوان مرکز تحقیقات استراتژیک بتوانیم به آنها بکنیم دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها