خبرهای داغ:
بزرگ دیدن کسی که عبادتش می کنی و کوچک شمرن نفس خود در مقابل معبود دو رکن اصلی عبادت محسوب می شودٰ؛عبادت امر درونی است که خودش را در محل عبادت و در زندگی نشان می دهد.
کد خبر: ۸۵۱۴۱۶۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین؛ حجت الاسلام خالق پور استاد مرکز جامعه المصطفی العالمیه در نشست اخلاقی پاسداران سپاه استان قزوین که در حسینیه شهید مطهری (ره)برگزار شد؛ با بیان اینکه سوره حمد از لحاظ سوره رکن نماز است گفت: سوره حمد پایه نماز قرار گرفته است وجایگزین دیگری هم ندارد و از بین 114سوره تنها سوره ای است که از نظر اخلاقی، اعتقادی بسم الله آیه اول سوره است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین عمل عبادت است افزود: وقتی عبادت با نام خدا شروع شود سایر کارها مشخص و روشن می شود در دین اسلام بسیار تاکید شده که همه کارها را با نام خدا شروع کنیم که این کاراولین ادب رفتاری انسان می باشد نام خدا علاوه براینکه نفوذ شیطان را می گیرد موجب نورانیت انسان نیز می شود.

استاد مرکز جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: بهترین معنای حمد،یعنی چیزی که شما را به تعجب وا می دارد؛ قرآن در گام اول می فرماید همه عظمت وجلوه هایی که مشاهده می‌کنید از آن خدا است که این اصل بیانگر اخلاق و سیاست است.

خالق پور افزود: بعضی ها وازدگی از دین پیدا می کنند وقتی یک پیشرفت از دین می بینند آن را به انسان نسبت می دهند نه خدا؛ درصورتی که امورات ما دست کسی است که لطفش شامل همه موجودات می‌شود یک مسلمان جلوه های رحمانیش باید همه جا را بگیرد تا زمانی که تقابل در تقسیم بین حق وباطل گرفتار نشویم.

استاد جامعه المصطفی العالمیه در ادامه بیان داشت:عالم دنیا عالم مالکیت خداست منتهی به دلیل وجود پرده وحجاب انسان نمی بیند که امانت دار و مالک اصلی خدا می باشد.

حجت الاسلام خالق پور گفت: روز قیامت روز بروز مالکیت خداوند است وانسان آنجا می فهمد که مالک واقعی وحقیقی خداوند است.

این مسئول با اشاره به ارکان عبادت در اسلام تصریح کرد: عبادت دارای دو رکن است که باید در مرحله اول کسی را که ستایش می کنید بزرگ ببینی و بعد اینکه خودت را در مقابل خدا کوچک بشماری.

خالق پوربا اشاره به اینکه بزرگ دیدن کسی که عبادتش می کنی و کوچک شمرن نفس خود در مقابل معبود دو رکن اصلی عبادت محسوب می شود اذعان کرد:عبادت امر درونی است که خودش را در محل عبادت و در زندگی نشان می دهد.

استاد مرکز جامعه المصطفی العالمیه افزود: بزرگترین شرک،شرک در عبادت است یعنی در سراسر زندگی دیگران را عبادت می کنیم وعبادت خداوند سهم کوچکی درعبادت ما دارد.

وی در خاتمه اذعان کرد: آیه شریفه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" بزرگترین شعار سیاسی و اقتصادی است یعنی ما دربرابر زورگویی های آمریکا با این شعار ایستادگی می کنیم و ایاک نستعین شعار اقتصاد مقاومتی است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها