مسئول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات در کاشان، تعداد فرش‌های بافته شده برای حرمین امام حسین (ع)، قمر بنی‌هاشم وخیمه‌گاه در شهرستان کاشان را بیش از ۱۸۰ تخته عنوان کرد . گفت: قالی‌های بافته شده در ۲۷ رجب طی مراسمی پهن می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۱۴۲۱۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی با همراهی حجت‌الاسلام موسویان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری کاشان، وحید اسکندری، رییس اداره حج و زیارت کاشان، سید محسن واجدی، مسئول بافت قالی دستباف عتبات کاشان و همچنین سید مهدی واجدی، نماینده کارگزاران امور زیارتی کاشان از کارگاه‌های فرش دستباف عتبات، بازدید کردند.

براساس این گزارش، در این آئین، مداح اهل بیت، صدوقی در حالی که مدعوین روی قالی نفیس حرم حضرت ابوالفضل (ع) نشسته بودند به ذکر مصائب کربلا پرداخت و سپس حجت‌الاسلام موسویان گزارشی در خصوص آمار زائران عتبات و عمره کاشان ارائه کرد و اعلام داشت که این شهر در ردیف بالاترین استان‌ها قرار دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، با عنایت به معنویت عمل و اجر و پاداش معنوی و اخروی بانیان خیر و بافندگان خیر و ایثارگر ایراد سخنرانی کرد و در پایان آقای سید محسن واجدی گزارش جامعی از آمار، تولید، کیفیت و نحوه بافت فرش‌ها ارائه کرد.

واجدی، مسئول پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان در حاشیه این بازدید گفت: بافت هفتاد و دومین فرش حرم امام حسین (ع) و هفتاد و یکمین فرش حرم حضرت ابالفضل (ع) به مدت 25 ماه با 1400 نفر بافته شده است.

وی افزود: این تعداد قالی به همراه بقیه قالی‌های بافته شده (180تخته) در روز تولد حضرت علی (ع) در فرهنگ سرای مهر سازمان رفاهی ورزشی شهرداری کاشان پرده‌برداری خواهد شد.

واجدی اظهار داشت: تمامی قالی‌های بافته شده درشهرستان کاشان در 27 رجب در کربلای معلی طی مراسمی در حرمین امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم و خیمه‌گاه پهن خواهند شد.

وی تعداد فرش‌های بافته‌شده برای حرمین امام حسین (ع)، قمر بنی‌هاشم وخیمه‌گاه در شهرستان کاشان را بیش از 180 تخته عنوان کرد.

مدیر پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان بافت قالی‌های حرمین در شهرستان کاشان را اقدامی موثر در احیای دانش فنی فرش دست‌باف و اشتغال‌زایی دانست.

وی گفت: چله‌ای این دارهای قالی از جنس ابریشم و نخ آن از بهترین پشم با 15 نوع رنگ گیاهی برای بافت این فرش‌ها استفاده شده است.

وی، بیشترین بافندگان کارگاه‌های پروژه ملی مذهبی فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان را از گروه سنی 40 تا 50 سال عنوان کرد و گفت: در بافت این فرش‌ها علاوه بر محاسبات هزینه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق، کار بافندگان بصورت مکتوب و منظم مدیریت شده است.

واجدی، انجام کاری دلسوزانه و خالصانه بانوان در این کارگاه‌ها با توجه به روحیه مذهبی و اعتقاد قلبی آن‌ها در بافت فرش‌های عتبات عالیات با بهترین کنترل کیفیت را از مهم‌ترین شاخص‌های این فرش‌ها عنوان کرد.


ارسال نظرات