عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: مفسدین اقتصادی بعضا یا به خارج از کشور فرار کرده اند و یا در داخل کشور مورد حمایت افراد خاص قرار می گیرند، خصوصا با دانه درشت ها به هیچ عنوان برخوردی جدی صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۴۲۲۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع  توسط تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه قضائی اعمال شود گفت: برخورد جدی با مفاسد اقتصادی یا هر فساد دیگر منجر به ثبات نظام، اقتدار، توسعه و امنیت کشور می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این زمینه مشکل قانونی نداریم تصریح کرد: متاسفانه مشکل طولانی بودن روند دادرسی است، متاسفانه با مفاسد اقتصادی برخوردی که مورد انتظار مردم است صورت نمی گیرد، در واقع مفسدین اقتصادی بعضا یا به خارج از کشور فرار کرده اند و یا در داخل کشور مورد حمایت افراد خاص قرار می گیرند، خصوصا با دانه درشت ها به هیچ عنوان برخوردی جدی صورت نمی گیرد.

نماینده مردم کرمان ضمن بیان اینکه فرار مالیاتی از ناحیه هر کسی رخ دهد به نفع کشور نیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها گروهی که صد درصد مالیات خود را پرداخت می کنند، کارمندان حقوق بگیر هستند که مالیات از حقوقشان کسر می شود اما واقعیت این است که متاسفانه اکثریت کسانی که مالیات به اموال و دارایی آنان تعلق می گیرد به نوعی به دنبال فرار مالیاتی هستند.

امیری کهنوج در خاتمه اظهار داشت: ما در این زمینه هم مشکل قانونی نداریم، بنده تصور می کنم باید دستگاه های نظارتی و مسوول در این زمینه تلاش بیشتری کرده و با یک سازوکار حساب شده مالیات را از فراریان مالیاتی اخذ نمایند.

 

ارسال نظرات