مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با اجرای مراسم اعتکاف کتابخانه سیار در مساجد شهر اردبیل دایر خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۱۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ، تصریح کرد: کتابخانه سیار ایده جدیدی با هدف ارائه کتب مورد نیاز معتکفین است و با همکاری ارشاد اسلامی استان در مساجد این شهر دایر خواهد شد.
وی با بیان اینکه زمان اعتکاف از ۱۲ اردیبهشت۹۴ همزمان با ۱۳ رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: از هفتم تا ۹ اردیبهشت ۹۴ ثبت‌نام از معتکفین آغاز می‌شود.
به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ثبت نام در مساجدی که برای انجام این مراسم انتخاب شده‌اند از ساعات ۱۰ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر و ۱۴ بعد از ظهر لغایت ۱۹:۳۰ بعد از ظهر انجام می‌شود.
ستوده مساجد منتخب اردبیل برای اعتکاف خواهران را شامل مسجد قدس، المهدی حافظ، الزهرا آزادگان، سادات، نواب صفوی و ججین برشمرد.
وی افزود: برای برادران نیز مسجد جامع، مسجد اعظم و مسجد تازه میدان انتخاب شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به اجرای برنامه مشابه در شهرستان‌ها، اضافه کرد: در هر شهرستان دو مسجد شاخص انتخاب شده و در بخش‌ها نیز مساجدی به این منظور انتخاب شده است.
ستوده اعتکاف را فرصت تبادل معلومات دینی و پاسخ به سئوالات دینی دانست و افزود: به همین منظور برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی در مساجد، تشکیل حلقه‌های فرهنگی، دعاخوانی و مداحی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ماه رجب در دین اسلام از نیکوترین ماه‌ها عنوان شده است، اضافه کرد: اعتکاف به منزله بریدن از امور دنیوی و پرداختن به عبادت و خلوت با خدای خویش است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به ضرورت ترویج فرهنگ عبودیت در بین جوانان اشاره کرد و خواستار توجه روحانیان و سخنوران به این مقوله شد.
ستوده استقبال سال گذشته از این مراسم را قابل توجه خواند و افزود: نزدیک به چهار هزار نفر سال گذشته در مساجد استان معتکف بودند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهای متولی در سال جاری این مراسم با شکوه و غنای کیفی و کمی بیشتری برگزار شود.

ارسال نظرات